Над 130 хил. лева са върнати на българите след проблеми с чужди търговци

14:17, 15 мар 21 25 1701 Шрифт:
Биляна Иванова Редактор: Биляна Иванова

През 2020 г. над 130 хил. лв. са върнати на потребителите при проблеми с търговци от други страни в ЕС, Исландия,  Норвегия и Обединеното кралство, показват данните на Европейския потребителски център.

Около 50 хил. лв., са получили обратно пътниците, като възстановяване на стойността за неизползвани билети след анулирани полети от авиокомпаниите заради пандемията, както и при други проблеми във въздушния превоз. 

В общата сума са включени още и парите, които са получили обратно потребителите, поръчали и платили стоки онлайн, но след това са ги върнали, а търговецът не е искал да съдейства и да възстанови сумата. Центърът е помагал и за възстановяване на суми и при други проблеми при онлайн пазаруване, наем на коли, при резервации в хотели от друга страна в ЕС или при отменени събития.

От ЕПЦ България съобщиха, че една от най-големите суми, които са успели да договорят с търговец през 2020 г. е от над 4600 лв., дадени от потребителка за самолетен билет от Шанхай към София чрез посредник. Тя не получава билета, но парите са изтеглени от сметката й, като едва след намесата на европейския център успява си ги върне обратно.

Помощ е оказана и на потребител и семейството му да получи обратно друга голяма сума – над 3300 лв., след като не могат да използват направена резервация в хотел в Австрия. Семейството плаща за почивка през април 2020 г., когато няма възможност за каквито и да е пътувания.

Потребителите винаги трябва да се обърнат за съдействие първо към търговеца, от където са купили билета за отменения полет или пък стоката, с която имат проблем, съветват от ЕПЦ. 

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама