Не мога да прогнозирам каква ще е избирателната активност, защото ситуацията е твърде необичайна, за да можем да прогнозираме с висока надеждност както на предишни избори, коментира пред БНР Цветозар Томов, социолог и бивш член на ЦИК.
Той посочи, че предизборните кампании винаги влияят на изхода на изборите. Особено с приближаването на датата. „Най- много влияят черният пиар и скандалите. Кои теми ще бъдат водещи при кампаниите - една от тях ще е пандемията, но това няма да е достатъчно. А сега виждаме, че навлизаме в третата вълна на заразяване, а мерките се разхлабиха - обаче не знаем как ще завърши всичко това - ако станат много починалите от COVID-19, ако болниците се препълнят - всичко това ще повлияе на мнението на хората и ще даде верижна реакция. Но пък може коронавирусът въобще да не окаже влияние на избора на хората...“, смята още Томов.
Според социолога отварянето на заведенията е по-скоро предизборна концепция на премиера, която определя и действията на Щаба.
Ресторантите отварят при строги правила
„Като че ли управляващите смятат, че за тях е по-изгодно да има ниска избирателна активност, но ако нещата станат катастрофални в пандемията, това може да им изиграе лоша шега“, коментира Томов.
„Но по-същественото е, че една такава здравна политика е лекомислена спрямо човешкия живот. И да - ще има ново затваряне - въпросът е дали ще е след 4 април или преди това”, каза още социологът.
Добави коментар