Над 3,6 млн. сигнала са били приети през миналата година на спешния телефон 112. Към службите за спешно реагиране са изпратени 1 423 119 инцидента, което е с 4.2% увеличение спрямо 2019 г., сочат данни на институцията.
Средно на ден операторите са обработвали по около 10 хил. обаждания. С настъпването на Covid-19 сигналите рязко са се увеличили. Ръст с има и при сигналите, предадени към полицията, към Планинска спасителна служба, ИА „Морска администрация”, Агенция „Пътна инфраструктура”, Изпълнителна агенция по горите и общините.
За сметка на това значително е намалял броят на сигналите за терористични актове, бедствия, за инциденти и събития с животни, за аварии и за изгубени и бедстващи хора. Спад с 11.76% има при сигналите за престъпления, с 20% - на тези за пътнотранспортни произшествия и с 15% - към звената на пожарна и аварийна безопасност.
Според статистиката за миналата година, има и спад на фалшивите сигнали с над 10%. Данните сочи, че всяко обаждане е било обработено средно за около 10 секунди.
Добави коментар