Въпрос за милиони: Колко струва ремонтът на „Тракия“ между Чирпан и Стара Загора?

19:10, 16 ное 20 / Общество 25 1880 Шрифт:
Василена Йорданова

Не са използвани 90 млн. лв. за ремонта на участъка от АМ „Тракия“, а 24,5 млн. лв. с ДДС. Това съобщиха от Агенция „Пътна инфраструктура“ във връзка с медийни публикации за цената на ремонта на 52 км от магистралата между Чирпан и Стара Загора.

В началото на октомври пътната агенция започна обновяването на отсечката между пътните възли „Белозем” и „Оризово”. Участъкът от години е в лошо състояние, а движението по него бе ограничено до 90 км/ч за да се избегнат инциденти, но уви такива имаше и то не един. Месец след старта вече са готови първите 12 км от аутобана в посока Бургас, останалите 40 км ще бъдат обновени поетапно. В момента се ремонтират още 12 км, но в платното за София, а дейностите ще приключат до месец.

Нова катастрофа с ТИР на магистрала "Тракия"

От пътната агенция подчертават, че ремонтът на трасето включва цялостна подмяна на асфалтовата настилка, подобряване на отводняването, полагане на нова хоризонтална маркировка, пътни знаци и ограничителни системи. Общо в двете посоки ремонтът на АМ „Тракия“ между пътните възли „Белозем” и „Оризово” ще струва 24,5 млн. лв. с ДДС, а средствата са от бюджета.

Това обаче се различава сериозно от обявеното от АПИ в края на септември. Тогава Иван Досев от Управителния съвет на агенцията обявява, че според първоначалните оценки ремонтът ще струва около 90 млн. лв. и то в едното платно в посока Бургас. Тази цена по думите му се дължи на факта, че това е един значителен участък.

Месец по-късно регионалният министър Петя Аврамова също обяви, че ремонтът в посока е 89 млн. лв., а не както е било предвидено година по-рано - 60 млн. лв. По време на парламентарния контрол в парламента тя мотивира цената с това, че „става въпрос за по-дълъг участък и при остойностени труд и материали на пазарни цени”.

Така на практика се оказа, че ремонтът на участъка е по-скъп от строежа му. При общо около 180 млн. лв. цената за ремонт на 1 км възлиза на близо 3,5 млн. лв. За сравнение цента на изграждането на участъка по времето на управлението на Сергей Станишев е 104,7 млн. лв. или средно - по 2,7 млн. лв. за километър.

Чии сметки са криви в случая и колко струва ремонтът на опасния участък? Как от 60 млн. лв. на платно, цената скочи до близо 90 млн. лв. и после рязко падна до 24.5 млн. лв. за двете платна? 

Отговори няма, но това не пречи на премиера редовно да инспектира обекта и да ни радва с новината, че до месец участъкът ще бъде готов и ще се радваме на нов асфалт и чисто нови мантинели. Междувременно експерти вече откриха пропуски в ремонта, но това си е в реда на нещата ние вече викнахме с израза „Хубаво е, но не е готово”. Да видим колко ще е хубаво като стане готово.

Напишете коментар
Коментари: 1
1 Анонимен 20:55, 16 ное 20

Мошеници, Сър, мошеници ...

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама