Очаква се ремонтът на тръбата за София на тунел „Витиня“ на АМ “Хемус” да приключи след Нова година и движението на автомобилния трафик да бъде възстановено. Това съобщиха от АПИ.
Открити нарушения са наложили пълното обследване на съоръжението - установени са каверни (кухини) както между двете облицовки (първична и вторична), така и между първичната облицовка и скалния масив.
Причините за наличието на кухини са комплексни. Една от тях е местоположението на тунела, който се намира в Гогинския разлом. Различни са били и технологиите по време на строителството, обясняват от пътната агенция.
Направени са множество проучвания и експертизи, които показват, че необходимият ремонт ще е по-сложен от първоначалните очаквания и се налага да бъдат предприети спешни аварийни мерки
В момента строителите изграждат и системата за опасни разливи. В резултат от всички дейности тунелът вече ще е напълно сух за разлика от времето преди ремонта, когато в него винаги имаше течове, пишат от пътната агенция.
Изградена е сложна дренажна система, която отвежда водите, задържани от хидроизолацията и предпазва новата първична носеща облицовка. В момента строителите изграждат и системата за опасни разливи. В резултат от всички дейности тунелът вече ще е напълно сух за разлика от времето преди ремонта, когато в него винаги имаше течове.
В началото на декември ще започне изграждането на инженерната инфраструктура. Ще бъде изградена осветителна система с адапционно осветление в двата края на тунелната тръба и водещо осветление. Видеонаблюдението ще е без сляпа точка в целия тунел. Доставени са дизелов агрегат за аварийно електроснабдяване при авария, вентилационни системи, система за събиране на опасни разливи от настилката, „умни“ знаци с указания и информация и др.
Осветлението в тунелите "Траянови врата" и "Витиня" вече работи
Тунел „Витиня“ ще е първият в страната с внедрена „Тетра система“, която ще дава информация в реално време и възможност за бързо предупреждение. С новите технологии ще може да се подава информация към ситуационните центрове на АПИ, МВР, пожарната, за да се реагира на първата минута и така да се осигури бърза реакция. Буквално с един бутон ще може да се спира движението. В момента при инцидент подаването на сигнал до 112 отнема 1-2 минути. Вече дори само при спиране на автомобил камерите ще светят и мигат, ще дават сигнал и при движение в насрещното платно.
Трите нови напречни тунелни връзки, които трябва да свържат двете тръби на тунел „Витиня“, са изградени съгласно проекта до етап 1. Ще се изграждат две пешеходни и една шосейна връзка, които да се ползват за евакуация на хора и автомобили, както и за достъп на линейки, пожарни и други специализирани автомобили в случай на авария в една от тръбите. Те се прокопават от лявата тръба на тунела, като остават само няколко метра, за да се свържат с дясната тръба.
В момента на тунела работят между 60 и 80 души на смени, а общо ангажираните са 150 души, включващи и служителите по логистика. Използват се и 29 специализирани машини.
Добави коментар