Предложение: Ресторантите да започнат да мерят температурата на клиентите си

14:24, 25 окт 20 / Всичко за коронавируса 25 1411 Василена Йорданова
Снимка: CanStockPhotos

Асоциацията за защита на потребителите призовава здравните власти и собствениците на ресторанти, кафенета и заведения да приемат задължителни мерки за мерене на температурата на клиентите преди влизане в обектите.

В момента никой от обектите не го прави, а не е сложно за изпълнение. Докато това е задължителна мярка например за хотелите и видяхме, че при тях работи и не възникнаха случаи на заразени. По този начин искаме да бъдат защитени потребителите във връзка с усложнената епидемиологична обстановка в България. Собствениците на ресторанти и заведения трябва да поставят като приоритет запазване на здравето на своите клиенти. Тогава потребителите ще имат по-голямо доверие в тях.

Трябва да има диалог между бизнеса и здравните власти, защото е в интерес на всички граждани да се взимат адекватни решения", смята председателят за АЗП Пейо Майорски. Друга важна мярка е спазването на отстояние и дистанция от поне 1.5 метра между масите в заведенията. До момента тя не се прилагаше добре в много обекти, особено в баровете и дискотеките. Освен това тоалетните също не се почистват и дезинфекцират редовно и добре, каквито оплаквания постъпват в АЗП. Затова от асоциацията препоръчват засилен контрол от страна на здравните власти.

Според АЗП затварянето на ресторантите, кафенетата и заведенията трябва да бъде изключително крайна мярка. Нормалният ритъм на живот трябва да бъде запазен доколкото това е възможно. Заведенията за хранене, ресторантите, кафетата при спазване на необходимото отстояние и при осъществяването на редовен контрол не е нужно да бъдат затваряни. Клиентите също трябва да бъдат отговорни и дори при малки симптоми да не посещават подобни обекти.

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашия коментар беше успешно пуликуван!