Процентът на нередностите в туристическите обекти тази година е по-малък, той е под 5%. При направени 600 проверки са открити 20 нарушения, обяви председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов пред Нова телевизия. И допълни, че през изминалия сезон хотелиерите и ресторантьорите са се старали повече.
80% загуби за българския туризъм през летния сезон
Кои са били най-фрапантните измами и какви глоби са получили нарушителите? „Имаше случай, в който в офертата пише, че паркирането пред хотела е безплатно, а накрая се оказва, че това ни струва минимум 10 лв. На един от плажовете туристи бяха накарани да платят старите цени на шезлонгите и чадърите. Оправданието беше, че служителят е нов и се е объркал. Това бяха примери как в България се правят опити за дребно хитруване”, поясни Маргаритов.
По думите му средната стойност на санкциите за подобни нарушения е от 5000 до 10 000 лв. „Най-високата глоба наложихме за случая в Черноморец, където туристи бяха задължени да заплатят комплект чадър и два шезлонга, защото се намират на първа линия на плажа”, каза още председателят на КЗП. И заключи, че тази година българите са предпочели родното Черноморие.
Тази година туристите не са предпочели родното черноморие, а бяха крайно ограничени да отидат там, където желаят. Относно проверките 600 са местата за настаняване само в Черноморец, където е случаят с чадърите. По цялото море са хиляди. Тогава за какъв контрол изобщо говорим? Смешно е.