Третият лъч на метрото се очаква да тръгне на 26 август, съобщи столичният кмет Йорданка Фандъкова, цитирана от "24 часа".
"В момента продължава работата на приемателната комисия. Очакванията на инженер Стоян Братоев, моите и на всички хора е веднага щом приключи работата на комисията, да пуснем движението на третия лъч на метрото", обясни тя.
Снимка: БГНЕС
Столичният „Метрополитен“ изгражда допълнително и стъпало с рампа на няколко станции на подземната железница, за да предотврати бъдещи наводнения на станциите. Това пред БГНЕС директорът на дружеството инж. Стоян Братоев и добави, че този похват се използва и във Варшава.
„Когато стана пороят на 6 юли, на няколко съществуващите метростанции водата излезе извън пътните платна и тръгна по тротоарите и през стълбите влезе в метростанциите. Ние направихме един анализ кое е необходимо - дали да оставим водата да може да влиза и да прави поразии, дори с риск в някои случаи да спрем движението или да направим нещо, което да ограничи достъпа на вода. Преценихме да повдигнем с едно стъпало над тротоарите“, обясни той.
Снимка: БГНЕС
Директорът уточни, че дейностите се извършват на етапи, защото не могат да затворят метростанциите. Такива допълнителни стъпала се изграждат на „НДК“ на два входа и на три входа на метростанция „Европейски съюз“. Братоев каза, че такива задигания има и на новите станции, но те са били направени по време на строителството им.
Попитан дали проблемът е можел да се реши по друг начин, например чрез изграждането на линеен отводнител, инж. Братоев коментира, че това е добавка, която може да помогне, но не може да реши изцяло задачата. „На НДК при изхода с двата ескалатора има линеен отводнител, който е широк и дълбок 40 см. При големия порой водата прескочи през него и пак влезе. Той помага, но не във всеки случай. Най-сигурното е нивото на водата да остане под нивото на стълбите. Стъпалото е високо 15 см“, каза директорът.
Той обяви също така, че другата седмица ще бъдат пуснати 8 станции от третия лъч от „Хаджи Димитър“ до „Красно село“. Пускът е забавен с два месеца заради пандемията, в следствие на която екипите на „Сименс“ са били изтеглени от страната ни. Спазени са сроковете на строителството, което е приключило на 5 ноември, а след това „Сименс“ са имали 8 месеца, за да монтират и тестват системите.
Директорът на „Метрополитен“ обясни, че участъкът до „Овча купел“ е построен изцяло. „Предстои от септември системите ще започнат да се тестват. Миналата седмица пуснахме пробен влак в участъка, за да може да урегулираме контактната мрежа. От октомври ще започнат да вървят комплексните изпитания“, уточни той и коментира, че и тук може да има закъснение, но то няма да е повече от един или два месеца.
Добави коментар