Премиерът Бойко Борисов и столичният кмет Йорданка Фандъкова инспектираха третата линия на метрото, която предстои да бъде пусната до края на лятото. Заедно с тях бяха и министрите на финансите и транспорта Владислав Горанов и Росен Желязков, както изпълнителният директор на „Метрополитен“ инж. Стоян Братоев и зам.-кметът на София Дончо Барбалов.
Те се качиха на метрото от метростанция „Красно село“ в посока бул. „България“. Фандъкова обясни, че както на новите станции има преградни стени, такива предстои да бъдат монтирани и на тези от първия и втория лъч на метрото.
От своя страна, Стоян Братоев обясни, че с много станции е имало проблеми и при обилни валежи те са се пълнили с вода. „На тази станция (бел. ред. – станция „Бул. България“) имаме клипове как цялата станция се напълни с вода, подземна река влезе вътре. Наложи се да излеем бетон и машината мина през бетона, за да влезе в станцията. Най-тежки бяха „Орлов мост“ и „НДК“, каза шефът на „Метрополитен“.
"Прекрасни неща правят. Фантастично е - подземен град. На 31 август със сигурност ще са минали всички тестове и изпитания. Много удобни, на по 2-3 нива, страхотни и инженерни и архитектурни неща са направили колегите. По време на социализма имаше 4 км тунели на две места. Сега имаме 42 км. Всеки км струва около 45 млн. евро, а в Европа същите влакове струват над 100 млн. евро", каза Борисов след излизане от метрото.
Йорданка Фандъкова съобщи по-късно, че ще бъдат закупени допълнително 10 нови метровлака на „Сименс” за третата линия и поетапно ще се модернизират най-старите мотриси. „От инспекцията на метрото с премиера г-н Бойко Борисов днес, имам уверението, че Министерство на финансите ще осигури съфинансирането за тях от 15 млн. лв“, посочи тя.
Общият бюджет за 10-те нови мотриси е 88 млн. лв. и те ще започнат да пристигат в София през следващата година. Продължават тестовете с първите 20 метровлака „Сименс” по завършения 8 километров участък от третата линия. Движението от „Красно село” до бул. „Владимир Вазов” ще бъде пуснато през август. „Имам уверението, че немските екипи на „Сименс”, които бяха изтеглени по време на пандемията от България, възстановяват работа по тестовете на системите“, обясни Фандъкова.
Продължава работата по 4-те километра през „Овча купел” до Околовръстния път при „Горна баня”. Тестовете с влакове по тях ще започнат другия месец. „Стартирахме процедурата за продължение на третата линия - нови 3 км от бул. „Вл. Вазов” до кв. „Левски Г”. Така, при осигурено финансиране, през 2021 г. бихме могли да започнем строителството им.
„За разклонението на третата линия - от Военната академия към „Слатина” до бул. „Цариградско шосе” при зала „Арена Армеец”, в момента сме в процедура по изготвяне на регулационните планове и планираме тази есен да стартираме процедурите за избор на изпълнител“, поясни Фандъкова.
Добави коментар