Онлайн резервационна система „Преоткрий България”, в която всички хотели и ресторанти ще могат да публикуват своите оферти за лятна ваканция, резервации за ресторанти, представи бизнесът. Платформата стартира в началото на юни. Тя беше представена на брифинг в Министерския съвет от представители на големи вериги магазини у нас.
"Целта е да направим сигурен продукт за българския потребител на услуга, както и за чужденците впоследствие. Ние трябва да представим пакета така на нашите клиенти, които изберат платформата, резервирайки нощувка и вечеря, да избират да отидат на сигурно място от гледна точка на чистота, хигиена, гарантиране на социалната дистанция", каза Георги Пирински от „Метро България” .
"Втора точка от тази програма е да върнем българските храни в менютата на ресторантите, задължително условие се явява за хотели и ресторанти да предлагат български храни и ястия, произведени от продукти, предоставени от български предприятия и фермери, включително малки фермери", заяви още той.
"Трето, партньорите – широка група от международни и български компании от бизнеса, които застават зад тази кампания, ще вложат средства, с които ние да финансираме първоначалното зареждане на бизнеса да стартира", добави Пирински.
Министърът на туризма Николина Ангелкова подчерта, че тази инициатива е била представена като възможност държавата и бизнеса да обединят усилията си и да се насочат към подпомагане на туризма, който е най-тежко засегнат от епидемията с коронавирус.
Министерството на туризма стартира преди месец кампания в социалните мрежи за насърчаване на вътрешния туризъм, която също се казва „Преоткрий България”.
„Ние ще промотираме тази платформа и ще насърчим хотелите и рестарантьорите да участват в тази резервационна система, която е безплатна. Ще се опитаме да подмпомогнем и минимализираме риска”, каза Ангелкова.
"Най-вече ще е в посока да се насърчи вътрешният туризъм. Предвижда се тази платформа да стартира на 1 юни. Когато бъде открита, ще стане ясно колко хотелиери и ресторантьори ще се включат в нея. Тя е изцяло направена да подпомогне българския туризъм, както работещите, така и потребителите", допълни още министърът на туризма.
"Радвам се, че можем да намерим много допирни точки бизнес-държава и целта е да предложим на българския потребител една възможна отлична почивка на море или на Балкан при най-добри условия, при гарнтирани здравни и хранителни стандарти", заяви от своя страна министърът на земеделието Десислава Танева.
Влизането в платформата няма да е обвързано с покупка. Хотелиерите и ресторантьорите може да пазаруват от конкуренти и пак да са част от платформата. Министър Танева увери, че стандартът на услугите през платформата ще бъде такъв, какъвто се рекламира.
По отношение на цените на чадърите и шезлонгите, министър Ангелкова уточни, че до края на седмицата изтича срокът за предложенията, които концесионерите трябва да внесат за намаление на цените. До момента има предложение от 15 плажа, които предлагат безплатни чадъри и шезлонги.
Кой колко кинти ще усвои?!
Къде ще налеете средства сега г-жо министър?
А нашенците ще са на софрите в Турциа и Гърция в това време