Селенът ли е тайното оръжие срещу COVID-19

10:46, 20 май 20 / Култура и наука 25 11799 Юлиан  Тодоров
Снимка: Pixabay

Американски учени изследваха възможните връзки между нивата на селен в човешкото тяло и коронавируса и сравниха резултатите с процентите на смъртните случаи и излекуваните в Китай.

Селенът е основен микроелемент, които обикновено се натрупва в тялото, вследствие на хранителните навици на човек. Съдържа се най-често в: риба, месо и зърнени култури, за които е установено, че имат влияние при редица вирусни заболявания.

Например нивата на селен при хората с ХИВ са важен фактор за по-бавното прогресиране на вируса към СПИН. Известно е, че хората в Китай имат най-високи и съответно най-ниски нива на селен в кръвта, поради географските различия в почвата в различните части на страната, които влияят върху нивата на микроелементите, попадащи в хранителната верига.

"Като се има предвид историята на вирусни инфекции, свързани с недостигa на селен, се запитахме дали появата на COVID-19 в Китай е възможно да бъде свързана с дефицита на селен в държавата“, каза Маргарет Рейман, професор по хранителна медицина в университета в Съри.

След изследване на китайски провинции и общини с над 200 случая на COVID-19, както и на градове с над 40 заболели, учените установили, че районите с високо ниво на селен са по-склонни да се възстановят от коронавируса. В град Енши, провинция Хубей, където хората имат най-висок прием на селен, процентът на излекувалите е почти три пъти по-висок от средния процент за всички околни градове в провинцията. В същото време в провинция Хейлундзян, където приемът на селен е един от най-ниските в света, смъртността от COVID-19 е почти пет пъти по-висока от средната спрямо останалите провинции извън Хубей.

Друг интересен факт, който учените установяват е, че степента на излекуваните от коронавирус е пряко свързана с нивата на селен, измерен в косата на пациентите.

Съществува връзка между състоянието на селен и степента на излекувани от COVID-19. Важно е обаче да не се преувеличава, тъй като не успяхме да работим с данни на индивидуално ниво и не успяхме да вземем предвид други възможни фактори, като възраст и общо здравно състояние“, обясни Кейт Бенет, медицински статистик от университета в Съри.

2 коментара
Анонимен 13:59, 20 май 20

Яжте бразилски орехи - те са най-богати на селен. 2-3 бройки осигуряват необходимото дневно количество

Анонименqjte na bai pesho 18:50, 25 май 20

Na bai pesho qjte

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашия коментар беше успешно пуликуван!