"Транспортът в София е пред колапс. До средата на май загубите ще стигнат 50 милиона лева", алармира лидерът на БСП-София и председател на групата на социалистите в СОС Калоян Паргов.
Той поиска да бъде свикано извънредно заседание на Постоянната комисия по транспорт и туризъм. На него да присъства и заместник-кметът на Столична община с ресор "Транспорт" Кристиан Кръстев, който да направи анализ на ситуацията и да отговори на въпроси.
СБЛЪСЪК: „За“ или „Против“ разширение на метрото към Витоша?
Според Паргов изключително важно е да има яснота за процентното намаление на транспортната задача към момента в сравнение със заложената за периода, както и дали управляващите планират промяна на икономическата рамка и в какви срокове.
"Две са темите, които основно ни вълнуват сега - състоянието на транспортното обслужване в София в обстановка на криза и предприетите мерки за постепенно възстановяване на нормалната работа в системата", каза Паргов, който е заместник-председател на Постоянната комисия по транспорт и туризъм.
"Към тях обаче има много въпроси, на които очаквам ясни и конкретни отговори от ресорния заместник-кмет. Като например как са оразмерени предвидените с актуализацията на бюджета 9,5 млн. лв. за компенсация на транспортните дружества до средата на май и достатъчни ли са тези средства? Освен това настоявам заместник-кметът да ни информира дали има заявено намерение от транспротните дружества за нови заеми или за предоговаряне на стари. Важно е да знаем и дали транспортните дружества ще могат да се възползват от мярката 60/40", добави още той.
Към тези въпроси лидерът на БСП-София добави и други, свързани с това как се осъществяват мерките за опазване на водачите на превозните средства, а и на пътниците, от зараза с COVID-19 и дали транспортните дружества имат проблеми с персонала - недостиг на водачи и сервизни работници.
"Важно е да знаем какви са плановете за поетапното възстановяване на нормалната работа в системата? Какви са сроковете за възстановяване на разписанията в градския транспорт, за продажба на билети от водачите, за контрола върху редовността на пътниците. Всички трябва да сме наясно по какъв начин кризата се отразява и върху изграждането на третия метродиаметър, върху въвеждането на тикет системата, както и тази за броене на пътниците в превозните средства. Като цяло - необходима ни е моментна снимка на ситуацията в транспорта в София. Задължително е да знаем много точно какви са последствията от извънредното положение върху този толкова важен сектор за града ни. Отговорното поведение изисква от нас точно това. За да можем да предприемем адекватни мерки за справяне с кризата", добави Паргов.
Добави коментар