Консумацията на сладолед в Китай скочи рязко в разгара на пандемията от COVID-19, съобщи РИА Новости.
Китай очаква туристически бум след епидемията
Анализаторите смятат, че популярността на студения десерт е нараснала заради променените кулинарни предпочитания на китайците по време на самоизолацията.
Досега 80 % от количеството продаден сладолед в Китай се продаваше през летния сезон, като той можеше да се закупи основно в малки павилиони. Хората нямаха традицията да ядат сладолед вкъщи. С появата на коронавируса тази ситуация се промени – гражданите започнаха да си поръчват сладолед за вкъщи по интернет, което повиши зимните продажби на производителите, въпреки ограниченията за придвижване, предаде БГНЕС.
В момента китайският пазар на сладолед е най-големия в света и се оценява на 8,5 милиарда долара, като потенциалът му не е изчерпан. Според консултантската компания „Kantar Worldpanel China“, по-малко от 50 % от населението в страната яде сладолед вкъщи, но ситуацията започва да се променя заедно с промяната на кулинарните навици на китайците по време на пандемията от коронавирус.
Добави коментар