Рекорден оборот от близо 40 422 000 лв. е реализираният износ на български стоки в европейската търговска мрежа на Lidl за финансовата 2019 г. (март 2019 – февруари 2020). Това е ръст от 33% или 10 млн. лв. повече спрямо финансовата 2018 година. Цифрите са ясно доказателство за устойчивото партньорство и тенденцията за все по-добри търговски резултати като част от подкрепата на Lidl към българските производители.
Пропорционално на оборота всяка година се увеличава и броят на българските производители, както и на продуктите, които те изнасят чрез Лидл България. През 2019 г. 39 български компании са изнесли общо 124 продукта в сравнение със 109 продукта за 2018 г. За периода 2016 – 2019 ръстът в броя на изнесените продукти е дори още по-впечатляващ – над 200%. Лидл България е една от малкото вериги, които предоставят подобни възможности за износ на българските производители.
Данни за реализирания износ в европейската магазинна мрежа на Lidl за периода 2016-2019 г., включващ брой производители, брой продукти и брой на държавите, в които са изнесени български стоки:
Снимка: Лидл България
„Благодарение на успешното ни партньорство в последните няколко години реализираме износ за магазините на Lidl в няколко европейски държави като част от тематичните Балкански седмици. За миналата година сме изнесли над 30 тона колбаси, което е ръст от 19% спрямо 2018 г. Безспорно това ни дава самочувствие, че можем да сме равностойни на останалите европейски производители. Само за последната година реализираният ни обем продукция през мрежата на Lidl в България е нараснал над 20%”, заяви Латинка Кацарска, мениджър „Ключови Клиенти“, КФМ ООД – България.
Страните, в които е реализиран най-голям износ на български стоки през Lidl за миналата година са Румъния, следвана от Гърция, Германия, Хърватска и Унгария. Само в Румъния реализираният оборот за финансовата 2019 г. надхвърля 15 млн. лв. Там намират пазар над 40 различни български продукта, сред които хляб и печива, прясно месо, плодове и зеленчуци, яйца, охладени месни и млечни продукти и др.
Най-изнасяният български продукт за поредна година е хлябът, който през 2019 г. се изнася в 7 държави. Най-голям е износът в Румъния, следвана от Гърция, Кипър, Хърватска, Словения, Словакия и Сърбия. След хляба се нареждат продукти като сурови барчета, оризовки и оризови продукти, олио и различни замразени храни.
Сериозният ръст в износа на български продукти е още едно потвърждение, че успехът на българските компании в рамките на партньорството с Лидл България е устойчив и отваря редица нови възможности за развитие. За родните производители реалният ефект от сътрудничеството се изразява в увеличаването на производствения им капацитет, модернизиране на производството и повишаване на качеството, което води и до повишаване на тяхната конкурентоспособност както на българския, така и на външния пазар.
За Лидл България
Lidl е най-голямата верига магазини за хранителни стоки в Европа, част e от немската Schwarz-Gruppe и присъства в 32 държави. В България Lidl стартира своята дейност през 2010 г. Днес компанията има 101 магазина в 48 града и близо 3000 служители, а марката Lidl е затвърдила водещата си позиция на пазара на хранителни стоки.
TOPNOVINI.BG призовава за дисциплинирано и отговорно поведение пред изпитанието COVID-19. Да се обединим около каузата да запазим живота и здравето на най-близките си.
#ОстаниВкъщи - спаси човешки живот!
Добави коментар