84 на сто от българските учители чувстват „огромна умора и прегаряне“ в резултат на въведеното дистанционно обучение, сочат данни от проучване на Синдикат „Образование“ към КТ „Подкрепа“, проведено сред над 2500 учители и директори от цялата страна, предаде БНР.
Близо 95 на сто от анкетираните учители са посочили, че в условия на дистанционно обучение, работят по повече от утвърдените по трудовия кодекс 8 часа, като при над половината от тях работният ден продължава от 10 до 12 часа.
Умора не се наблюдава при 15 на сто от учителите , а причината за това е, че преди да бъде въведено обучението в дистанционна форма, те са имали изграден свой електронен облак и са били квалифицирани за работа в електронна среда.
Ваканцията продължава до 13 април, Вълчев с препоръки до училищните директори
Половината от учителите са започнали преподаване на нови знания още от началото на дистанционното обучение, което започна на 16 март, а другата половина - след препоръката на просветното министерство в тази насока, която дойде няколко дни по-късно. Всички учители имат готовност да извършат оценяване и оформяне на годишна оценка, сочат още данните от проучването.
Според него, 48 на сто от учителите и директорите смятат, че дистанционният учебен процес е ефективен, колкото и нормалния, като на обратното мнения са също толкова.
По въпроса за евентуално удължаване на учебната година колегията е до голяма степен единна - 85 на сто от нея не намира това за необходимо.
TOPNOVINI.BG призовава за дисциплинирано и отговорно поведение пред изпитанието COVID-19. Да се обединим около каузата да запазим живота и здравето на най-близките си.
#ОстаниВкъщи - спаси човешки живот!
Добави коментар