Огромен астероид ще прелети до Земята през април

20:40, 21 мар 20 / Култура 25 5265 Шрифт:
Редактор: ТопНовини Автор

Огромният астероид (52768) 1998 OR2, който се очаква да прелети близо до Земята през април, беше класицифиран от НАСА като "особено опасен", предаде ТАСС.

Учени наблюдаваха за пръв път образуване на планета

Снимки на астероида, направени от астрономи, участващи в проекта за виртуален телескоп, бяха публикувани на сайта Space.com. В поредица от изображения, получени в резултат на 180 секундна експозиция, небесното тяло се вижда като ярка точка, която се движи на фона на звезди.

Астероидът е с диаметър 1,8-4,1 км и ще прелети на 6,3 милиона километра от Земята в 13.56 ч. българско време на 29 април. В най-близката си точка на полета до Земята той ще бъде 16 пъти по-отдалечен от Земята спрямо радстоянието до Луната.

Орбитата на астероида е между орбитите на Земята и Марс, а следващият път, когато ще прелети покрай нашата планета, се очаква на 18 май 2031 г. Тогава, според експертите на НАСА, той ще лети на разстояние около 19 милиона километра, а през 2048 и 2062 г. - на още по-голямо разстояние, но на 16 април 2079 г. ще се приближи опасно близо до - едва на 1,8 милиона км.

Падащ метеорит беше заснет в Италия

Досега астрономите са открили в околоземното пространство - състоящо се от около 7 милиона километра, около 8 хиляди астероиди, чиито размери надвишават 140 м. Според експерти на НАСА такива небесни тела са класифицирани като „потенциално опасни“. Учените смятат, че общият брой на големите астероиди в околоземното пространство достига 25 хиляди.

През октомври 2021 г. НАСА планира да пусне в космоса автоматизирана станция "Люси" за изследване на седемте астероида в Слънчевата система. През април 2025 г. тя трябва да се доближи до малкия астероид Доналдхохансон в астероидния пояс между Марс и Юпитер, който беше открит през март 1981 г.

Тогава през 2027-2028 г. станцията ще прелети около астероидите Euribat, Polymela, Levk и Or. Плановете на учените са през 2033 г. сондата да изследва двоичния астероид Патроклас-Менетий.

TOPNOVINI.BG призовава за дисциплинирано и отговорно поведение пред изпитанието COVID-19. Да се обединим около каузата да запазим живота и здравето на най-близките си.
#ОстаниВкъщи - спаси човешки живот!