Астрономи откриха уникална звезда

20:20, 04 мар 20 / Култура 25 3167 Шрифт:

Британски астрономи откриха уникална звезда, която може да разкрие тайните на зараждането на Вселената, пише в."Дейли експрес".

Става дума за свръхмасивно бяло джудже, което се е образувало от сливането на две бели джуджета преди около 1,3 милиарда години. Новосформираното бяло джудже не е експлодирало като свръхнова, както би трябвало да се очаква. Астрономите считат, че звездата, малко по-голяма от нашето Слънце, може да ни разкрие тайните на сливането на звездите.

Авторът на изследването д-р Марк Холандс от университета в Уорик изтъква, че в атмосферата на небесното тяло са били открити необичайно високи нива на въглерод. А те не могат да бъдат обяснени със сегашните понятия за еволюция на звездите. Единствената възможност е сдвъхмасивното джудже да се е образувало при сливането на две бели джуджета. Такова явление никога досега не е било наблюдавано от астрономите. предава Нова телевизия.

Белите джуджета представляват останки от звезди, които са изчерпали своето гориво. Небесното тяло, открито с помощта на телескопа "Гая", беше кръстено WDJ0551+4135. След това учените използваха телескопа "Хершел", за да изучат химическия състав на небесното тяло. Той показал високи дози на въглерод в неговата атмосфера, което озадачило учените.