Открита е планета, на която е възможно да има живот

20:00, 28 фев 20 / Култура 25 2983 Шрифт:

Астрономи от Кембриджкия университет заключиха, че на екзопланетата K2-18b може да има воден океан и подходящи за живот условия, съобщи "Сайънс алърт", цитирани от БНР.

Въпросната екзопланета се намира на разстояние 124 светлинни години от Земята и орбитира около червено джудже в обитаемата зона, т.е. в област, отдалечена от звездата на разстояние, което е оптимално за съществуване на вода в течно състояние. Диаметърът на K2-18b е 2,6 пъти по-голям от земния, а масата на екзопланетата надвишава 8,6 пъти тази на Земята. Макар че в атмосферата на K2-18b бяха открити водни пари, не е потвърдено, че екзопланетата е скалиста, а не е газов мини-Нептун.

Открита е планета с размерите на Земята, на която може да има живот

Новото изследване разкрива, че дори ако K2-18b е газов мини-Нептун, на нея така или иначе може да има живот. Било установено, че на екзопланетата има голямо количество водород, а делът на водните пари е 0,02-14,8 процента. Там има и малко количество амоняк и метан. Резултатите от моделиране показват, че максималният дял на водорода от цялата маса на планетата съставлява едва 6 процента, а минималният - около една милионна част.

Това означава, че водородната обвивка на планетата не създава голямо налягане, за да може намиращият се под нея воден океан, ако изобщо съществува, да достигне свръхкритична плътност.

Казано с други думи, на този мини-Нептун може да има достатъчно голям слой вода в течно състояние, в който да се зароди живот.