"Целият екип на АПИ работи с една единствена възможност - да се осигури старт на толсистемата на 1 март. За нас план Б няма". Това заяви Олег Асенов, член на УС на АПИ, пред БНТ. Ние сме готови, националните доставчици осигуряват възможност за таксуване с бордови устройства, а от днес и с джипиеси, категоричен е Асенов.
"Има напрежение от гледна точка на времето, което остава, на това как се възприемат предложените условия за договори. Както всяко ново нещо, има нужда да бъде обсъдено и дискутирано. Браншът казва, че няма достатъчно време, че няма бордови устройства. По информация от националните доставчици обаче, има сключени повече от 1200 договора за над 7000 бордови устройства", каза още Асенов.
Спира продажбата на месечни винетки за камиони заради старта на тол системата
Определена част от браншовите организации имат претенции към това как им се доставят бордовите устройства, но все пак трябва да оценим, че както превозвачите са стопански субекти и работят, така и националните доставчици със сигурност имат икономическа логика да предлагат устройствата по този начин и при толкова интензивен диалог, се надявам да намерим решение, категоричен е Асенов.
"Напрежението е защото на нас ни се предоставиха едни изключително неприятни условия, които монополизират пазара и не ни дават възможност да имаме право на избор по отношение на договорите", каза от своя страна Магдалена Милтенова - председател на Конфедерацията на автобусните превозвачи.
Камара на превозвачите пред ТОПНОВИНИ: Тол таксите са непосилни
"Всъщност, договорът, който АПИ е сключил, не се спазва и не се изпълнява. Тези доставчици на услуги реално се явяват монополист на пазара, тъй като, за да сключим договор, трябва да го направим само през тях и с техните условия. По отношение на джипиес устройствата се коментира още една допълнителна такса, която по никакъв начин не удовлетворява бранша. Маршрутната такса на практика е една дневна винетка и може да се ползва за инцидентни пътувания, за транзитен трафик, но не и за обществен транспорт и превоз на пътници, който изпълнява хиляди курсове на ден", допълни тя.
"Транспортните средства не са оборудвани с бордови устройства, тъй като голяма част от превозвачите изчакват да видят как ще се развият преговорите. Освен това, договорът, който се предлага, е за две години и ние питаме, какво се случва ако в рамките на една година, да речем, фирмата преустанови дейност? Друго много важно е, че не се предоставя възможност тези бордови устройства да бъдат закупени", каза и Емил Николов – Съюз на международните превозвачи в България.
Жители на Нови Искър протестират заради възможността да плащат винетки до София
Не говорим за наем на бордови устройства, а за месечен абонамент, което е абсолютно недопустимо, допълни тезата Милтенова. "Ние ще уведомим премиера Борисов, АПИ, МРРБ и доставчиците на услуги при какви условия ще подпишем договори - в никакъв случай те няма да бъдат двугодишни, няма да плащаме неустойки и месечен абонамент нито към доставчиците на бордови устройства, нито на джипиеси, защото с тази цел държавата им заплаща 7% за поддръжка и ако това не е достатъчно, нека се направи нов анализ на ситуацията. Но няма как ние като потребители на услугата да заплащаме едни 15 млн. годишно", уточни тя.
В коментар по исканията на превозвачите, представителят на АПИ заяви, че няма монопол на пазара, тъй като е предоставена възможност за сключване на договори с двама доставчика. Освен това, има възможност за различни начини за придобиване на бордовите устройства - или чрез наем, или чрез закупуване, което е записано в договора. Ще чуем исканията на доставчиците, както винаги сме го правили, допълни Асенов.
Превозвачи: Пътникът ще плаща при скок на цените заради тол системата
След вчерашния срив в електронната система за винетки, представителят на АПИ заяви, че проблемът е разрешен и вече са взети всички мерки, така че системата да бъде ефективна.
От днес спира продажбата на седмичните винетки за превозни средства над 3,5 тона.
Промяната е свързана с въвеждането на тол таксуване за тежкотоварните превозни средства от 1 март 2020 г. Камионите и автобусите ще плащат на база изминато разстояние.
Добави коментар