Вестниците на Вучич: 945 лъжливи новини на първа страница за година

10:30, 25 яну 20 / Свят 25 1233 Topnovini

Само за една година проправителствените вестници в Сърбия са публикували 945 лъжливи новини на първите си страници, предава БГНЕС.

Контролираните от режима на президента Александър Вучич всекидневници - "Информер", "Сръбски Телеграф", "Ало" и "Курир" през 2019 г. са публикували на първите си страници поне 945 лъжливи или неоснователни твърдения. Това се казва в анализ на портала "Разкриваня". На първо място е "Информер" с 317 лъжливи новини. "Ало" е с 259, "Сръбски телеграф" с 227, а "Курир" със 142 лъжливи новини.

Най-много лъжливи новини има срещу опозицията и нейните лидери. В същото време Вучич и руският президент Владимир Путин се представят в положителна светлина, пише порталът. "Външната политика е сред основните теми в публикациите на тези издания - в тях се пише положително за Русия и сътрудничеството с Москва. Дежурните врагове са албанците, косовските лидери и НАТО. В изданията има и информации за "войните и атаките срещу Вучич, фалшиви новини за шпионаж". Много често в лъжливите новини се посочва като единствен източник - анонимният, се казва още в анализа.

Участниците в разследването не са включили новините свързани със спорта и шоубизнеса. В противен случай броят на манипулациите би бил много по-голям.

"Информер", "Сръбски Телеграф", "Ало" и "Курир" непрекъснато нарушават "Журналистическият кодекс", но това не им пречи да получават средства от централната или местната власт и печелят обществени поръчки.

За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.

Ключови думи
Най-нови Най-четени Най-коментирани

Анкета

Как ви се отразява седенето вкъщи?

Всички анкети

Моля, изберете един от посочените отговори

Резултати 191 гласа

Гласуването за дадена анкета е възможно веднъж на всеки 24 часа.