Тийнейджър откри далечна планета с две слънца

21:20, 10 яну 20 / Култура и наука 25 997 Topnovini
1

Сателитът TESS на американската космическа агенция НАСА откри екзопланета, орбитираща около две звезди, вместо една.

Открита е планета с размерите на Земята, на която може да има живот

Планетите с две слънца обикновено са трудни за засичане. Към момента учените са установили малко над 20, като първата е открита през 1993 г.

Планетата TOI 1338 b веднага предизвика сравнения с домът на героя Люк Скайуокър – планетата Татуин заради очарователните си две слънца. Новооткритата екзопланета е с размерите на Сатурн и е 6,9 пъти по-голяма от Земята, което прави шанса за живот на нея почти нулев.

Учените установиха какъв сняг вали на другите планети

TOI 1338 b е единствената планета в системата TOI 1338, която е на 1300 светлинни години от нашата планета, намира се в съзвездието „Пиктор“ и орбитира звездите си на всеки 95 дни. Двете слънца от своя страна се обикалят на всеки 15 дни. Едната звезда е около 10% по-голяма от Слънцето, докато другата е по-студена, затъмнена и е една трета от масата на Слънцето.

TESS (Transiting Exoplanet Survey Satellite) е открил и свят с размерите на Земята. Предполага се, че на него може да има и вода. TOI 700 d е относително близко до Земята - 100 светлинни години. А най-близката звезда до земята след Слънцето – „Проксима Кентавър“ е на едва четири светлинни години.

За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.

Ключови думи