При пазаруването за празничната трапеза, когато и кошниците са по-пълни, потребителите да следят какво точно се отбелязва на касата. Да внимават дали един продукт – случайно или не – няма да бъде маркиран повече от веднъж или видяната на щендера цена няма да се окаже по-висока на касата. Това препоръча председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов пред Bulgaria ON AIR, съобщиха от КЗП.
Кога и как можем да върнем подаръците от празниците?
Сред най-търсените за подаръци тези дни са детските играчки. Маргаритов припомни, че те също попадат сред стоките, които могат да бъдат върнати, ако са закупени през инернет. Важно условие обаче е да не бъдат ползвани за игра преди това.
Председателят на КЗП апелира при проблеми с резервации за празниците хората да реагират. Първо – към търговеца, а ако проблемът не бъде решен, към контролните органи. „Ако потребителят сигнализира своевременно, извършваме проверки с нашите дежурни екипи. Тогава е по-лесно за нас, освен да установим нарушението и да наложим санкция, но и да съдействаме на потребителите да получат компенсация за това, че са им били причинени неудобства“, посочи той. Имаме конкретни примери в нашата дейност, в които сме постъпвали така, и в крайна сметка потребителите са оставали все пак удовлетворени като краен резултат“, добави Маргаритов.
Съвет към пътуващите организирано: Уверете се в легитимността на туроператора
На въпрос за какво все още най-много се оплакват потребителите Маргаритов отговори, че жалбите предимно са свързани с гаранционната отговорност, но понякога и с ограничаването на законови права на потребителите, туристически услуги и пр.
В края на разговора Димитър Маргаритов прогнозира, че най-вероятно през следващите години ще се наблюдава тенденция за спад на броя на жалбите. Според него това се дължи на все по-доброто познаване на правата и повишената активност от страна на потребителите, както и на по-голямата информираност на търговците за техните законови задължения.
Добави коментар