С постановление на Министерски съвет беше приета тарифата за таксите, които ще се събират за ползване на републиканската пътна мрежа от превозните средства над 3,5 тона. Това съобщи регионалният министър Петя Аврамова, предаде репортер на ТОПНОВИНИ.
С тарифата се въвежда модел за таксуване на принципа „който руши повече, да плаща повече“. Тол таксите са обвързани с екологичната категория на тежкотоварното превозно средство и с класа на пътя, по който то ще се движи. Т.е. колко ще трябва да заплати един камион за преминаването си през България ще зависи от маршрута, по който ще премине, както и от неговия еко клас.
Обхватът на тол системата ще е 6050 км. и в него влизат магистрали, пътища от първи клас и частично от втори клас. За останалите 16 000 км. тежкотоварните превозни средства няма да дължат нито винетна, нито тол такса. Няма да има промяна във винетните такси за пътните превозни средства до 3,5 тона.
„Смятаме, че сме направили разумните отстъпки и тарифите, които предлагаме, са оптималният вариант, с който трябва да бъде заплащано преминаването на камионите над 3,5 тона“, обясни Аврамова.
Със средствата, събрани от тол таксите, ще се рехабилитират пътища. Крайният срок за въвеждане на системата е 1 март 2020 г., като е възможно тя да влезе в сила предсрочно.
Аврамова обясни, че с тол системата не могат да бъдат решени проблемите на автобусните превозвачи – нерегламентираният превоз и дългосрочните договори с общините. Тя коментира, че тяхното решение трябва да се намери в други нормативни документи, като например да бъдат направени промени Закона за обществените поръчки.
Добави коментар