Големите производители и вносители на безалкохолни напитки в света доброволно поемат нови ангажименти за намаляване на захарта и ограничаване на рекламата, съобщи ТАСС, позовавайки се на представители на Съюза на производителите на безалкохолни напитки и минерални води (СПБН).
Документ на доброволните задължения включва намаляване на захарта в напитките средно с 10% до края на 2024 г., въвеждане на малки опаковки (по-малки от 500 мл), както и включване на информация за състава им в понятна за потребителя форма. Споразумението е предназначено да бъде подписано от "Pepsi", "Coca-Cola" и други. За да се гарантира, че продуктите отговарят на изискванията на кодекса, на компаниите се дават година.
Основната идея е да се стимулира рационалното потребление. Сладките газирани напитки не застрашават здравето, но трябва да се консумират в разумни граници.
Производителите на руска територия от своя страна ще ограничат рекламата на безалкохолни напитки. Те няма да рекламират по телевизията, радиото и в печатни медии, основната аудитория (над 50%) от които са деца под 12 години, няма да раздават безплатни напитки в близост до училища и детски заведения.
Съдържанието на добавена захар вече е намалено от някои производители. Например "Pepsi" заменя захарта с естествени подсладители и разширява асортимента от напитки без калории. "Coca-Cola" също продава все повече напитки без захар или с ограничено съдържание и намалява опаковките. Това се дължи на факта, че търсенето на сладки напитки спада. Продажбите на газирани напитки за годината от октомври 2018 г. до септември 2019 г. са намалели с 4.9%, а напитките без захар или с намалено съдържание са увеличени с 21.6%.
Добави коментар