След последния инцидент във влак, при който 20-годишно момиче бе намушкано с нож в нощния влак Пловдив-Варна от 25-годишен младеж, възниква въпросът кой носи отговорност за сигурността на пътниците.
„БДЖ превозва над 21 милиона души годишно и инциденти като този, за щастие, се броят на пръсти. Това е вторият за тази година”, каза за bTV Григори Григоров, председател на Съвета на директорите на "Холдинг БДЖ".
БДЖ е в ежедневна координация с жандармерията и полицията относно наблюдението на някои рискови влакове, които са около 80.
Успоредно с това се прави подготовка на персонала за реакция в кризисни ситуации.
„Тези влакове се наблюдават при тръгване и по време на движение. Това са обикновено нощни влакове, такива, които минават през рискови райони, където са възможни атаки с камъни, както и влакове, които са в граничните райони, където са възможни контрабандни действия”, поясни Григори Григоров. Той посъветва пътниците, които се чувстват несигурни, да се обръщат към началника на влака или към най-близкия кондуктор.
Междувременно инициативен комитет от служители на БДЖ внесе искания до Народното събрание, до всички големи политически партии и до Министерството на транспорта.
Те са притеснени за състоянието на железниците и смятат, че се готвят нови съкращения на влакове и персонал. Григори Григоров бе категоричен, че БДЖ не възнамерява да съкращава влакове, а точно обратното.
„С новия график на движение на влаковете, който влиза в сила от 15 декември, броят им е увеличен в сравнение с миналата година. Броят на изминатите километри е увеличен с около 300 000. Това е направено с цел да се предоставят по-добри условия”, поясни Григоров. Той обаче допълни, че ще има съкращения на „неефективни процеси”.
Добави коментар