ИА „Автомобилна администрация“: С новата система очакваме негодувание от служителите

11:52, 21 ное 19 25 2280 Шрифт:
Антония Иванова Автор: Антония Иванова

"Основните ни цели са да се централизират информационните регистри, които са изключително разнородни. Основно регистрите по провеждане на изпитите за кандидат-водачите, подобряване обслужването на гражданите, повишаване на контролната дейност и намаляване на корупционните практики сред служителите, повишаване на капацитета им с обучения". Това каза Бойко Рановски, изпълнителен директор на ИА "Автомобилна администрация", при представяне на проект за надграждане на регистрите за техническите прегледи; обучението и изпитите на водачите, както и изграждането на нов модел на контролната дейност, предаде репортер на ТОПНОВИНИ.

"Годишно се обслужват над 10 000 граждани и фирми, а броят на документите са над 3 милиона. Това показва необходимост да се оптимизира дейността на Агенцията чрез нови технологии", изтъкна Рановски и добави: "Очакваме негодувание, тъй като цялата дейност ще бъде реална, в реално време и ще може да бъде контролирана както от преките служители, осъществяващи контрол, така и от нас като Агенция".

При извършване на шофьорски изпит с новата система допускането до изпита ще става само при пълно съвпадение между представения документ и базата данни на МВР, съобщи Дамян Войновски - зам. изпълнителен директор на Агенцията.

Съвсем скоро ще бъде въведена в експлоатация и системата за връзка с МВР при техническите прегледи. В моменат тя е в тестови период, допълни Войновски. В момента се допускат нарушения поради пропуски, допускани при въвеждането на данните на МПС-тата.

"Тъй като не винаги се представят документи в оригинал, може да се представи копие на свидетелството за регистрация вместо оригинала, не винаги се прочитат всички данни при сканирането. Затова има възможност за корекция на данните от оператор. Понякога самите оператори не обръщат внимание или умишлено въвеждат грешни данни. Но това е много трудно за установяване в реално време. На година се правят над 2 милиона прегледа... С новата система ще се сканира представения документ, но въвежданите данни ще са ограничени, само основните, а всички технически данни се извличат от системата на МВР. Ако има погрешно въведени данни, прегледът не може да продължи докато не се въведат коректните данни", обясни Войновски.

Той също така съобщи, че до края на годината ще има автоматична проверка на застраховките на автомобилите. Предвижда се и всички екипи да бъдат оборудвани с с таблет и принтер. Разработено ще бъде в реално време свързване с информационната система, за да се знае във всеки един момент къде се намират служителите, кои са те, какви са задачите им. Самите те при проверка на пътя на МПС ще получават напътствия от софтуера какво трябва да проверяват.

Софтуеърт ще извършва автоматични проверки в базата данни на Агенцията на регистрационния номер, ЕГН-то на шофьора, номера на свидетелството за управление, номер на талона, собствеността на МПС-то, номер на лиценза при такъв.

При издаване на акт, той по електронен път ще се изпраща при административния наказателен орган. При случаите на провинения, извършени от чужденци, актът ще може да се издава в реално време чрез наличните в автомобилите на проверяващите принтери. Те ще разполагат и с пос терминали за незабавно събиране на наложените санкции на чужденци.

Предвижда се разработване на софтеур, в който ръководителят на съответната териториална дирекция да следи къде са екипите и какви задачи изпълняват.

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама