''До края на следващата година ще стане ясно бъдещето по отношение на структурата на Холдинг "Български държавни железници" (БДЖ)'', това заяви по време на изслушване пред депутатите в ресорната комисия транспортният министър Росен Желязков, съобщи БГНЕС.
Планира се двете дъщерни дружества „Товарни превози“ и „Пътнически превози“ да бъдат преструктурирани в публични предприятия със Съвет на директорите от 5 души и изпълнителен директор. Компаниите ще бъдат под директния надзор на принципала – Министерството на транспорта.
Росен Желязков: Модернизацията на БДЖ трябва да приключи до 2024 г.
Председателят на синдикатите на железничарите към КНСБ Петър Бунев коментира, че са запознати с готвените реформи.
„Това, което знаем е, че дъщерните дружества ще се преобразуват в Дружества с ограничена отговорност. В момента Холдингът е една корекция. Още когато министър Желязков пое поста заяви, че това е излишна паразитна структура, междинно звено между министерството и дружествата. След реформите те ще са на пряко подчинение на министъра“, обясни Бунев.
Реформата няма да окаже влияние на служителите и няма да се стига до съкращения, заяви още той. Проблеми с реформата в холдинга няма, по-големият проблем за сектора продължава да бъде подвижният парк и недостигът на локомотиви.
„Няма какво да се крием, знаем липсата на вагони и локомотиви. Видна е лошата услуга, продължаваме да се надяваме, че в бъдеще ще се подобри“, каза той.
Надеждата според Бунев е в пуснатата вече поръчка за нови вагони и локомотиви. „До светлото бъдеще ще кърпим сегашния парк и хората ще продължават да плюят по имиджа на БДЖ. Вижте какво се получава – купуваме билети за първа класа, а пътуваме прави, тръгваме и не можем да стигнем. Който каже, че това може да се оправи с магическа пръчка – няма да стане“, отбеляза Бунев.
Бунев коментира и няколко авангардни идеи да се заменят влаковете с автобуси, както и да се закрие теснолинейката Септември - Добринище. Според него нито една от тези мерки няма да доведе до желания ефект.
„Това е несериозно. Имаше и идея да се пуснат автобуси по линии, не е рентабилно да се поддържа пътна и железопътна линия едновременно. Няма да бъде закрита и теснолинейката. И те много добре го знаят. Влакчето е в толкова трудно достъпен район. Лятото може да се закрие, но зимата с дълбоките снегове няма как да се качи автобус. И друг път сме имали проблеми при поледица, автогарите казват отменяме курсове, но влакът спасява положението. Прекалено несериозно е да закрием линия с толкова годишна история“, категоричен е председателят на синдикатите на железничарите към КНСБ.
Добави коментар