КЗП разработва горещ телефон и мобилно приложение за търговците

11:30, 29 окт 19 / Общество 25 1836 Шрифт:
Topnovini

Кмисията за защита на потребителите (КЗП) разработват гореща телефонна линия и мобилно приложение за търговците. Целта е да се повиши тяхната информираност, тъй като според КЗП голяма част от нелоялните търговски практики са именно в следствие на непознаване на закона.

КЗП припомни и задълженията на хотелиерите и работещите в туристическия бранш. Сред тях е изискването местата за настаняване да отговарят на категоризацията. При нарушения санкцията е от 500 до 1000лева.

Ако липсва ценоразпис на видно място в лева, глобата е от 500 до 2000 лева, припомнят от КЗП.

Воденето на регистър за настанените туристи е задължително от 1-ви октомври, а при нарушение на това правило санкцията е от 500 до 5000 лева. Най-честите оплаквания на потребителите са свързани именно с факта, че предлаганите стаи не отговарят на описаните условия.

"Много често къща за гости се рекламира като хотел, така туристът е въведен в заблуждение. Това се случва в интернет пространството. Заблуждават се и относно местоположението на хотела, ресторанти и места за развлечение в близост”, обясни Бранимира Недялкова от КЗП, цитиран от bTV.

Препоръчва се хотелите да водят регистър за рекламации от страна на потребителите.

 

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама