Обсъждат правила за разпределяне на заплатите на медици

15:16, 24 окт 19 / Политика 25 5021 Шрифт:
Topnovini Автор: Topnovini

Обсъждат се нови правила за разпределяне на заплатите на медицинския персонал. Това каза пред журналисти министърът на здравеопазването Кирил Ананиев, съобщи БТА.

По методиката за заплатите се работи в момента заедно с Българския лекарски съюз /БЛС/. Тя ще бъде неразделна част от пакет документи, които ще бъдат приети преди началото на новата финансова година, заедно с новия Национален рамков договор“, допълни Ананиев.

Увеличават с 10% заплатите на служителите в здравните инспекции от догодина

С БЛС се обсъждат и основните правила за формиране на разходите по отделните здравноосигурителни плащания. Един месец преди започване на новата финансова година Националният рамков договор за срок от три години трябва да бъде готов за обществено обсъждане.

„Първоначалното предложение на Министерството на здравеопазването беше не по-малко от 50 на сто от приходите по клинични пътеки да бъдат за заплати на персонала и да се направи съотношение колко от тях ще бъдат за санитари, за медицински сестри, лекари. Ще има правила, за да има спокойствие в системата и хората да бъдат убедени, че е приложен най-справедливият принцип на разпределение на парите в зависимост от положения труд“, подчерта министър Ананиев.

С близо 395 млн. лева ще се увеличи бюджетът на НЗОК догодина

По думите му най-слабо оценен към момента е човешкият труд и протестите са свързани най-вече с възнагражденията. „Държавата, МЗ и съсловните организации трябва да договорим такива нива, които да предложим на всички участници в медицинския процес“, добави още той.

В отговор на въпрос дали се е запознал с ценоразписите на болниците министър Ананиев каза, че след като ги е прочел се е "чудил как може да има такива виртуозни решения за услуги в системата на здравеопазването".

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама