Да не се променя шофьорският изпит преди новата система да бъде тествана, призоваха от Съюза на българските автомобилисти. А от автомобилния бранш не харесват предложението изпитът по кормуване да бъде на изцяло непознат автомобил вместо на учебния, с който са свикнали кандидат-шофьорите.
Адекватни ли са идеите за промяна на шофьорските изпити?
Преди седмица правителството прие промени в дейността на автомобилната инспекция, предвиждащи шофьорския изпит да се провежда без присъствието на инструктора, в т.н. "бели автомобили", вместо в учебните, където са се готвили курсистите.
В момента един практически шофьорски изпит отнема около 25 минути като курсистът задължително трябва да потегли и да спре, да направи няколко сложни завоя вдясно и вляво, задължително да паркира в реални условия на заден ход, като целият изпит се следи с видеокамера в реално време по интернет.
Инструкторът Ивайло Славков прогнозира масово скъсани курсисти при шофиране с непозната кола.
''Не си представям как един човек, който се обучава на една кола, колкото и часове да е взел, ще се качи на нов автомобил на него. Какво е времето за адаптация, как ще свикне с тръгване, със спиране, с габаритите на автомобила? На изпита трябва да се качи и веднага да започне да кара. Ще бъде масово невзимане на книжки на градско, така си го представям'', казва Ивайло пред БНТ.
Според автомобилния състезател Калин Бенчев младите шофьори допълнително ще се стресират, ако изпитните задачи, при кормуването и маршрута се подават от електронна система и без инструктор до тях.
''Кандидат-шофьорът винаги се чувства сигурен, когато човек, който го обучава, седне с него в автомобила. В един момент сяда и почва да получава едни команди от GPS, които досега може би не е свикнал не и виждал, не е чувал'', казва Бенчев.
Добави коментар