Поради неблагоприятните условия в офис средата служителите започват да се разболяват все по-често. Това твърдят от Научноизследователския институт по трудова медицина „Н.Ф. Измеров“.
"Основната причина за тази ситуация е влошаването на качеството на въздуха в офис помещенията, причинено главно от неправилно функциониращата вентилация и недостатъчния въздухообмен, интензивната работа с компютър и пренаселения персонал в помещенията", отбелязват учените.
Като последствия от такава работа специалистите характеризират невроза и тревожност. Те се развиват на фона на чести стресови ситуации поради високи професионални изисквания, липса на подкрепа в екипа или прилично възнаграждение, както и страх от загуба на работата.
Психологическите проблеми от своя страна могат да доведат до развитието на органични заболявания, например, на нервната и сърдечно-съдовата система. Според учените проблемите на работното място също могат да доведат до нарушена репродуктивна функция.
"За да избегне проблеми, причинени от "заседналия" характер на работата, работникът в офиса трябва да отдели време за презареждане", съветва терапевтът Людмила Лапа.
"На всеки час трябва да ходите, да скачате, да се отпускате за 15 минути. Трябва да правите физически упражнения, да натоварвате мускулите, за да няма физическо бездействие. Тези малки неща ще ви помогнат да поддържате добър начин на живот", казва лекарят.
"Също толкова важно е да не забравяте да пиете вода или чай, което ще помогне за намаляване на натоварването върху бъбреците и възстановяване на кръвоносните съдове", добавя тя.
Добави коментар