Ръководството на БДЖ чу какви са проблемите на машинистите. Срещата бе по покана на локомотивните машинисти и на нея бяха поставени проблеми с недобрите условия на труд и на местата за почивка, масовото напускане на машинисти, полагането на извънреден труд, заплащането и качеството на ремонтите на подвижния състав, необходимостта но нови влакове, съобщи БНР.
Машинисти от БДЖ разговарят с депутати и Желязков за временно спрените влакове
Целта на срещата бе да се привлече вниманието на всички парламентарни сили към изключително тежкото състояние на железницата, а тези, от които зависят политическите решения да видят ситуацията на терен и да представят визията си за бъдещето на БДЖ.
През тази година са напуснали 32-ма машинисти, съобщи след срещата Александър Александров - директор на поделение „Пътнически превози“- София, който потвърди кадровата криза в БДЖ.
Ръководството на БДЖ се фокусира върху подобряване управлението на компанията и намаляване на разходите, както и върху предоставяне на по-качествена услуга на клиентите, заяви Григорий Григоров - председател на Съвета на директорите на холдинг БДЖ на срещата.
Дружеството за пътнически превози в момента има необходимост от 130 локомотива, 350 вагона и 40 мотриси. За следващата година е заложено между 2 и 5% увеличение на приходите на пътническите превози.
Един от поканените на разговорите бе експертът Марио Нинов, който от години се занимава с проблемите на БДЖ. В предаването „Преди всички“ той посочи, че основните притеснения са свързани със състоянието на подвижния състав, ремонтите и изобщо бъдещето на БДЖ.
„Основните неща, които безпокоят хората, са най вече визията за това как ще работи компанията занапред и какво е тяхното бъдеще и работните им места. Хората се безпокоят и от това, че БДЖ е държавна компания и е подписала договор за обществена услуга с държавата и изпълнява този договор, но се получава един парадокс – самата държава някак позволява БДЖ да не изпълнява този договор, като има влошени показатели на подвижния състав и самото БДЖ не може да ги изпълнява. В последно време се отменят официално влакове, вече няма да има влакове, а автобуси. Колегите-машинисти се притесняват дали ще е необходимо да изкарват курсове за C категория, за да карат автобуси“.
По думите му работещите в железниците си задават и въпроси, свързани с пари, но и с управлението на тези пари.
Добави коментар