Над 20- километрови опашки от товарни автомобили са се образували на двата гранични пункта на България с Турция, алармираха превозвачи до ТОПНОВИНИ.
Представители на сектора се оплакаха, че е невъзможно да работят нормално, като задържат тировете им с дни на границата, без да обясняват защо е необходимо това.
За кризата на границата, екипът ни потърси Георги Петърнейчев, председател на Асоциацията на българските предприятия за международни превози и пътища (АЕБТРИ). "Опашката в момента е 24 км и не е от сега, а от четири дни. С всеки изминал ден се увеличава", заяви Петърнейчев.
"Има шофьори, които са на границата от събота и не могат да преминат. Те нямат никакви битови условия, като достъп до вода, храна и тоалетна. Това е прецедент за България и света. Всеки момент очакваме изнервени шофьори да блокират границата", коментира той. По думите му превозвачите са се свързали с Агенция “Митници”, откъдето посочили, че за 24 часа през пункта преминават по 1200 автомобила. "Това е невъзможно с оглед на оформилата се колона. 1200 ТИР-а са 24 километра, а опашката расте всеки ден", обясни Георги Петърнейчев. "Не се работи нито от турска, нито от българска страна", катерочен е председателят на АЕБТРИ.
Превозвачите споделят, че шефът на Агенция “Митници” е посетил проблемния пункт и е набелязал мерки, които да се вземат за подобряване на преминаването и да увеличат броя на преминаващите автомобили. Но това са само думи, а на практика нищо не е направено.
"Загубите за превозвачите са огромни", категоричен е Димитър Димитров, председател на Камарата на автомобилните превозвачи в България. "Това са дни, в които тировете не се движат, не извършват работа, а се заплащат командировъчни на шофьорите, поемат се неустойки за забавянето. Някои фирми са обречени на фалит. Ако това продължи още няколко дни, се опасявам, че положението ще стане неконтролируемо. Собствениците и браншовите организация няма да могат да помогнат и да окажат контрол. Между шофьорите се говори, че ще блокират границата протестно, както се е случвало и преди", коментира той.
Превозвачите искат увеличаване на работата от двете страни на границата на всички гишета, както и строга организация.
"Настоявали сме за изграждане на допълнителни станции, за буферни зони, където да могат да се паркират автомобилите. Изискваме и по-нормални условия за превозвачите, които изчакват на границата в нечовешки условия. Това е отговорност на държавата. Да не става дума за забавянето на доставки и изплащането на неустойки, което е огромен проблем за всяка транспортна фирма", допълни още той.
И преди подобни случки са довеждали до протестни блокади на границата. "Ако превозвачите се решат да предприемат такива действия, бихме ги подкрепили, защото не можем да си позволим загубата на кадри в този бранш. Има шофьори, които напускат фирмите заради големите опашки или отказват да пътуват до Турция", заключи Димитър Димитров.
Добави коментар