Четвърти ден нечовешки условия за шофьорите по турската граница

13:44, 01 окт 19 25 4114 Шрифт:
Автор: Мария-Антоанета Даскалова

Над 20- километрови опашки от товарни автомобили са се образували на двата гранични пункта на България с Турция, алармираха превозвачи до ТОПНОВИНИ. 

Представители на сектора се оплакаха, че е невъзможно да работят нормално, като задържат тировете им с дни на границата, без да обясняват защо е необходимо това. 

За кризата на границата, екипът ни потърси Георги Петърнейчев, председател на Асоциацията на българските предприятия за международни превози и пътища (АЕБТРИ). "Опашката в момента е 24 км и не е от сега, а от четири дни. С всеки изминал ден се увеличава", заяви Петърнейчев. 

"Има шофьори, които са на границата от събота и не могат да преминат. Те нямат никакви битови условия, като достъп до вода, храна и тоалетна. Това е прецедент за България и света. Всеки момент очакваме изнервени шофьори да блокират границата", коментира той. По думите му превозвачите са се свързали с Агенция “Митници”, откъдето посочили, че за 24 часа през пункта преминават по 1200 автомобила. "Това е невъзможно с оглед на оформилата се колона. 1200 ТИР-а са 24 километра, а опашката расте всеки ден", обясни Георги Петърнейчев. "Не се работи нито от турска, нито от българска страна", катерочен е председателят на АЕБТРИ.

Превозвачите споделят, че шефът на Агенция “Митници” е посетил проблемния пункт и е набелязал мерки, които да се вземат за подобряване на преминаването и да увеличат броя на преминаващите автомобили. Но това са само думи, а на практика нищо не е направено.

"Загубите за превозвачите са огромни", категоричен е Димитър Димитров, председател на Камарата на автомобилните превозвачи в България. "Това са дни, в които тировете не се движат, не извършват работа, а се заплащат командировъчни на шофьорите, поемат се неустойки за забавянето. Някои фирми са обречени на фалит. Ако това продължи още няколко дни, се опасявам, че положението ще стане неконтролируемо. Собствениците и браншовите организация няма да могат да помогнат и да окажат контрол. Между шофьорите се говори, че ще блокират границата протестно, както се е случвало и преди", коментира той. 

Превозвачите искат увеличаване на работата от двете страни на границата на всички гишета, както и строга организация. 

"Настоявали сме за изграждане на допълнителни станции, за буферни зони, където да могат да се паркират автомобилите. Изискваме и по-нормални условия за превозвачите, които изчакват на границата в нечовешки условия. Това е отговорност на държавата. Да не става дума за забавянето на доставки и изплащането на неустойки, което е огромен проблем за всяка транспортна фирма", допълни още той.

И преди подобни случки са довеждали до протестни блокади на границата. "Ако превозвачите се решат да предприемат такива действия, бихме ги подкрепили, защото не можем да си позволим загубата на кадри в този бранш. Има шофьори, които напускат фирмите заради големите опашки или отказват да пътуват до Турция", заключи Димитър Димитров.

Ключови думи

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама