След последователни летни вълни от горещини германският обществен железопътен оператор Дойче Бан (ДБ) тества бяло боядисани релси, предназначени да отразяват лъчите и да ги предпазват от топлинни щети.
Експериментите през това лято успяха да запазят релсите по-студени, твърди фирмата в изявление, което означава, че ДБ сега ще ги разшири опита до километров участък на високоскоростната линия между Хановер и Вюрцбург – едно от най-натоварените железопътни трасета в страната.
Устойчивостта на боята, която не вреди на околната среда, ще бъде щателно изпитана на 61-метров мост в близост до Мелсунген във федералната провинция Хесен.
В рамките на една година резултатите трябва да "формират основата за разширяването на проекта до други маршрути", заяви ДБ.
Тъй като стоманата се разширява в жегата, по-дългите, горещи лета могат да повредят релсите и релсовото легло.
Първоначалните тестове са установили, че белите релси отразяват повече светлина и се нагряват "значително по-малко" от нормалните.
Швейцарският железопътен оператор CFF вече е тествал релси, боядисани в бяло, заедно с напръскването им с хладна вода.
Други опции за ДБ включват "управление на растителността" и високотехнологични решения.
Добави коментар