Сайтове за дезинформация печелят 235 млн. долара от реклами

15:00, 23 сеп 19 / Свят 25 1288 Topnovini
1

Приходи от реклами ефективно поддържат уебсайтове, обозначени като източници на дезинформация с милиони долари, показва проучване, цитирано от БГНЕС.

Уебсайтовете, предназначени да подведат обществеността и да разпространяват дезинформация, получават реклами в размер на милиони долари от някои от най-големите компании в света - въпреки че последните вероятно не знаят за проблема.

Около 20 000 уебсайта, представляващи риск от дезинформация, генерират приблизително 235 милиона долара годишно, показва проучване, публикувано от базиран в Лондон глобален индекс за дезинформация (GDI).

„Дезинформацията се ръководи от множество различни участници с различни стимули“, каза за „Deutsche Welle“ програмният директор на GDI Крейг Фаган. "Един от стимулите, които виждаме, е финансовият", добави той.

Всъщност рекламните приходи отдавна допринасят за жизнеспособността на противоречивите сайтове, като бившият помощник на Тръмп и крайнодесен идеолог Стив Банън описва това като основен поток от приходи за десни медии във видеоклип, публикуван по-рано тази година.

След по-нататъшно разследване „Deutsche Welle“ установи, че реклами за големи германски компании присъстват в уебсайтове като Twitchy и Zero Hedge, които са маркирани като източници на дезинформация.

Компаниите включват железопътния оператор „Deutsche Bahn“, автомобилния производител „Opel“, „Deutsche Telekom“, „Postbank“ и др. Макар че е малко вероятно тези компании да са наясно, че техните рекламни пари ефективно финансират дезинформация, фактът подчертава проблема с днешната дигитална рекламна екосистема. 

За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.