Отнемане на предимство на кортежа на НСО е основната версия за катастрофата с Караянчева

20:55, 16 сеп 19 / Общество 25 3824 Topnovini

Отнемане на предимство на автомобила на НСО е основната версия, по която работят разследващите след катастрофата с председателя на Народното събрание Цвета Караянчева.

Според пътни експерти нараняванията на Караянчева показват, че тя се е возила в автомобила без колан, съобщава Нова телевизия. 

''Бързата и професионална реакция на шофьора на Националната служба за охрана е причина да не се стигне до по-сериозен инцидент'', смята бившият шеф на службата Димитър Владимиров.

Прокуратурата разследва катастрофата с Цвета Караянчева

„Шофьорът е един от най-добрите в НСО. Назначен е през 2003 година, още по мое време, минал е през всички стадии, возил е председатели на парламента, депутати, министри и според мен това е оказало голяма и ключова роля да не се получи челен сблъсък”, поясни той

Владимиров твърди, че вината е ясна. И е на жената зад волана на другия автомобил.

„Тя изведнъж изскача от завой и навлиза с колата си. Не може да даде обяснение защо й е поднесла колата и е навлязла в насрещната лента”, поясни Владимиров.

Слави Трифонов: НСО трябва да бъде закрито

„Когато настъпват такива тежки ПТП-та, налице е човешка грешка. Убеден съм, че в този случай има повече от една човешка грешка”, смята Богдан Милчев, от Института за пътна безопасност.

Пътните експерти смятат, че външни фактори са допринесли за катастрофата. По думите на Владимир Тодоров от Асоциацията на пострадалите при катастрофи самият път е бил посипан с пясък.

Нараняването на Цвета Караянчева пък, според експертите, показва, че тя е пътувала без обезопасителен колан.

„Няма разписано правило, че трябва да се слагат колани на задната седалка”, категоричен е Владимиров. Пътните експерти контрират, че според закона всички пътуващи в колата трябва да бъдат с колани.

До края на седмицата Караянчева ще бъде изписана за домашно лечение

Според бившия началник на НСО Румен Миланов неизползването на колан не е основния проблем, а липсата на толерантност.

„Останалите участници в движението следва да отдават предимство и да се съобразяват с автомобилите със специален режим на движение. От друга страна служителите от НСО, когато видят, че някой автомобил не отдава това необходимо предимство, у тях веднага възниква усещането за опасност за охраняемото лице”, каза още бившият шеф на НСО Румен Миланов.

За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.

Най-нови Най-четени Най-коментирани