Под един от виадуктите на магистрала „Струма” се е образувалo голямо дере, което е подкопало няколко от носещите колони. На какво се дължи срутването и има ли опасност за преминаващите по моста коли?
На магистрала "Струма" Александра кара мотор с приятели. Когато минават под един от мостовете, се натъкват на неочаквана гледка. "Случайно попаднахме на срутени масиви. Прилича на място, на което е минавала буйна река и е свлякло самата почва и е направило голямо дере", каза Александра Ангелова пред Нова телевизия.
На места водата е изкопала дерета над 4 метра, а част от бетона под колоните на автомагистралата се е свлякъл. "Изглежда много опасно, защото има срутени части от основата на колоните, не ми изглежда безопасно. Съвсем над нас е магистралата", каза още Александра.
Ремонтът на магистрала "Струма" при Дупница ще струва около 1,8 млн. лв.
Дълбокото дере е обхванало няколко от носещите колони на моста. "Поне две със сигурност съм видяла, които са подкопани, може да има и на друго място. Малко по-надолу имаше една отчупена плочка, но предполагам, че не е голям проблем", заяви Ангелова.
"Това, което виждаме на снимката и това, което установиха колегите, които бяха на оглед е, че това са остатъчни парчета бетон, които са били разлети по време на бетонирането на самата колона", каза инж. Иван Досев, член на УС на АПИ.
Според експертите, няма опасност за пропадане на моста, няма и нужда от ремонт. "Конструктивно няма абсолютно никакъв проблем, самите стълбове са изградени с пилотно сондиране, а не плоско. Пилоните са с дълбочина поне 20 метра, абсолютно няма никакъв проблем и гражданите да бъдат спокойни", каза още Досев.
От пускането на този участък на магистралата през 2011 г., до днес, ремонт на този мост не е правен, защото не се налагало. А ако се наложи, той ще е за сметка на данъкоплатците, защото гаранционният срок е изтекъл.
"Смятам, че ако някой види такова нещо е хубаво да се сигнализира, за да може да реагира навреме, преди да има лоши инциденти", заяви Александра Ангелова.
Добави коментар