От домейна на френско висше училище е поредната вълна фалшиви банкови съобщения, получени в последните дни от български потребители, предаде ''Дарик''.
Писмата са от името на „УниКредит Булбанк“. Изпращани са от имейл [email protected]. Проверка показва, че домейнът е на Университет „Жул Верн“ във френския регион Пикарди.
Текстът е стандартен и написан на правилен български език:
„Уважаеми клиенти,
В стремежа си да Ви обслужваме по-бързо и по-добре, модернизираме системите си!
Актуализирайте информацията за вашия акаунт (следва линк).
Благодарим Ви за това, че сте наши клиенти и за проявеното разбиране!
С уважение,
Екипът на UniCredit Bulbank“.
Посланията и този път са изпращани не само до клиенти на банката, но и до потребители, които никога не са имали нищо общо с нея. В сайта на финансовата институция няма предупреждение конкретно за тази фишинг атака, но след множеството вълни от имейли не липсват инструкции как да се предпазим от такива злонамерени опити.
„Банките никога не изискват от клиентите си предоставяне на информация през съобщения или имейли - те вече разполагат с нея при сключването на договор с клиент“, припомнят от трезора.
Самият университет „Жул Верн“ е с над 50-годишна история и е известен в България, тъй като доста от нашите висши училища имат с него програми за сътрудничество и обмен на студенти.
Дали и това е хакерска атака срещу висшето училище, подобна на случилите сe такива в последно време с институции по цял свят, могат да кажат IT-специалисти.
Добави коментар