Комисията за защита на потребителите (КЗП) разпространи съвети към хората как да действат, когато по време на почивка банкомат им „глътне” картата или няма достатъчно наличност в него.
Ето някои полезни съвети от експертите на КЗП:
Ако машината не Ви даде банкноти, най-важното е да установите дали трансакцията е отчетена или е била отхвърлена като неуспешна и опитът за теглене не се е отразил върху баланса по сметката Ви.
Как да се предпазим от търговски клопки на морето
Как да разбера дали устройството е отчело неуспешната трансакция?
Обадете се възможно най-бързо в кол центъра на банката, която е издала картата Ви. Номерът обикновено е изписан на гърба на картата Ви.
Как да постъпя, ако не успея да се свържа с банката?
В първия работен ден посетете най-близкия ѝ клон и подайте възражение.
Какво да предприемем при неправомерно теглене от сметката ни?
Трябва да знаем, че и в този случай имаме шанс да си възстановим загубените суми. За целта отново следва да се обърнем към банката с възражение във връзка с възникналия проблем и да получим нейното становище.
КЗП проверява алкохола по Черноморието
Какъв е срокът за отговор от банката?
По закон тя е длъжна да отговори на възражението Ви до 14 дни от датата, на която сте го подали.
Каква е следващата стъпка?
Ако отговорът от банката не Ви удовлетворява, можете да се обърнете за съдействие до функциониращата към Комисията за защита на потребителите Помирителна комисия за платежни спорове.
„Имайте предвид, че тегленето на пари от външни банкомати в курортите крие по-големи рискове от кражби. Не е изключено някъде да са поставени скимиращи устройства, които да копират данните от картата Ви и да откраднат пин кода. Според специалисти това са и едни от най-честите измами с пластики”, предупреждават от комисията.
Добави коментар