Магистрала „Струма“ се е разминала на косъм от срутване при пожара край Дупница, коментира за Нова телевизия строителен специалист. Материалът, от който е изградено съоръжението, може да изгуби здравината си от високата температура на огъня.
Пътният експерт инженер Владимир Жиянски като проектант е работил по виадуктите на „Витиня“. Той разказва за начина, по който се изграждат подобни съоръжения.
9 акта и наказателни постановления има фирмата, от чието депо започна пожарът на АМ "Струма"
Гредите на конструкцията са най-податливи на външни влияния. Избухне ли пожар, въпросът е с каква температура ще гори. „При температура от порядъка на 250 – 300 градуса стоманобетонът губи около 25% от своите якостни показатели. При температура от 600 – 650 нагоре вече може да се каже, че това не е бетон”, обясни Жиянски.
„При ниска температура на вода или какъвто и да е препарат, се получава един термичен шок в конструкцията, който допълнително способства за нейното разрушаване”, категоричен е експертът.
В случая със „Струма“ бетоновото покритие на колоните е паднало. Тепърва ще се вади материал от тях и гредите, за да се види каква е структурата на бетона в дълбочина.
Пускат движението по АМ „Струма” в посока София най-рано след 2 седмици
Изводите трябва да се имат предвид при изграждането на подобни съоръжения вбъдеще. Защото, според експерта, стоманобетонът е негорим материал, но ние успяваме да го запалим.
Добави коментар