По-малко часове по теория и повече кормуване – това предвиждат промените, които вече са обсъдени в транспортното министерство. Обучението ще поскъпне с поне 200 лева, а заради очаквания скок в цената на курсовете, в автошколите има бум на кандидати. За да се яви на изпит за книжка, всеки бъдещ шофьор трябва да си вземе часовете по теория и кормуването.
„Българинът да избира – между увеличени часове и намалена смъртност на пътя или евтин курс и всяка година увеличение на убитите на пътя”, коментира Красимир Георгиев, председател на АКАБ.
Вместо по 31, младите шофьори да кормуват по 42 часа – това е една от идеите на транспортното министерство. Предвиждаме да увеличим часовете по практика от гледна точка на това, че искаме да гарантираме определен брой часове извън населени места, по-скоростни пътища, в тъмната част на деня и реално да се взимат тези часове”, каза Дамян Войновски, зам.-директор на ИА "Автомобилна администрация”. Затова и се предвижда изцяло нова система, която в реално време да следи обучението на бъдещите шофьори, съобщава bTV.
“Предстои да се разработи изцяло ново мобилно приложение за шофьорските курсове. Преди всеки час по кормуване в него ще се регистрират и инструкторът, и колко километра е изминал всеки курсист и дали е шофирал извън населените места – по магистралите и скоростните пътища. В момента не всички автошколи обучават бъдещите шофьори с пълен набор от часове, за да пестят от гориво и от заплати на инструкторите“, твърдят от Автомобилната администрация.
Добави коментар