Национален борд ще разследва инцидентите във въздушния, водния и железопътния транспорт

16:29, 24 юли 19 25 1321 Шрифт:
Topnovini Автор: Topnovini

Специализираното звено за разследване на произшествия и инциденти в железопътния транспорт се превръща в Национален борд за разследване на произшествия във въздушния, водния и железопътния транспорт и излиза от Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията, съобщи БГНЕС. Разследващият орган е на пряко подчинение на Министерски съвет.

„Въпреки това то ще има взаимовръзка с министерството, която ще се изразява в бюджета му. За 2020 г. той ще бъде под черта в бюджета на ведомството“, обясни зам.-министърът Димитър Геновски.

Той подчерта, че именно с тази стъпка се изпълнява искането на ЕК и ЕС да се гарантира независимостта на структурата.

Депутатите приеха и Закона за изменение и допълнение на Закона за електронните съобщения, с който се слага таван на услугите в роуминг за фиксираната телефония.

„Във връзка с приемането на по-ниските цени в роуминг се свалят и тези на фиксираните услуги като и на тях се налагат прагове. Всеки един оператор може сам да ги определя в границата до 0.19 евро. Досега нямаше таван за услугите в роуминг за фиксираните услуги“, подчерта зам.-министърът и добави, че целта на текстовете е да определи глоби, които да се налагат при неспазването му.

Законодателят разписва да се налага глоба от 20 000 до 400 000 лв., за това, че доставчик прилага цени на дребно за потребители на регулирани съобщения в рамките на ЕС и над допустимия таван от 19 евроцента. Същото важи и ако доставчикът не активира в определените срокове тарифата на дребно за регулирани съобщения в рамките на Съюза.

Санкцията за непредоставяне на преддоговорна информация на потребителите ще бъде в размер между 500 и 5000 лв., а от 5000 до 50 000 ще бъдат глобявани онези, които не изпълнят задължението си да активират регулираната тарифа в рамките на един работен ден.

 

 

 

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама