Консорциум Софтконект с летищен оператор Мюнхен е избран за концесионер на летище София, предаде БГНЕС. Договорът може да бъде сключен след 15-дневен срок, ако няма обжалване пред КЗК.
Желязков: Отварянето на офертите за Летище София ще отнеме поне месец
Оферти за между 20 и 32 милиона евро годишно предложиха петимата кандидати, които бяха допуснати в търга за отдаването на концесия на летище "София". Това стана ясно след отварянето на офертите в Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията (МТИТС).
Сред тях са Консорицум "Витоша", в който влиза британското Manchester Airport Group, Консорциум "Софткънект" с участието на летище "Мюнхен", "Фрапорт България", Консорциум "ССБ София Еърпорт ДжейВи" с участието на "Копенхаген еърпортс", както и "Еърпортс Де Пари" в консорциум с "ТАВ Хавалиманларъ Холдинг".
От тях най-висока оферта за 32,8 милиона евро годишно предлага воденият от Aeroports de Paris Group консорциум. Офертата е за инвестиции в размер на 903 милиона евро.
Обратно - най-ниската оферта е тази на консорциума "Витоша", в който влиза Manchester Airport Group. Те предлагат концесионно възнаграждение от 19,9 милиона евро на година. Планираните им инвестиции обаче са значително по-големи - от 1,29 милиарда евро.
Ето и как изглеждаха всички пет оферти:
- Консорциум "Витоша" (Manchester Airport Group) - 19,9 милиона евро годишно концесионно възнаграждение, общо инвестиции от 1,29 милиарда евро, годишни приходи от 308,9 милиона евро;
- Консорциум "СофКънект" (Munich Airport) - 24,5 милиона евро годишно концесионно възнаграждение, 608 милиона евро инвестиции;
- Консорциум "ССБ София Еърпорт ДжейВи" (Københavns Lufthavne)- 26,05 милиона евро годишно концесионно възнаграждение, 625 милиона евро инвестиции;
- "Фрапорт България" ЕАД (Fraport) - 21 милиона евро годишно, 616 милиона евро инвестиции;
- Консорциум между "Еърпорт Де Пари" ЕС и ЕЙ и ТАВ Хавалинманларъ Холдинг" А. Ш. (Aeroports de Paris Group) - 32,8 милиона евро годишно, 903 милиона евро инвестиции, 152 милиона евро средни годишни приходи и общи приходи от 2,3 милиарда евро за целия период на концесията.
Какво предвижда концесията?
Условията на концесията предвиждат аерогарата да бъде отдадена за срок от 420 месеца или 35 години, като общата й себестойност се оценява на близо 3,9 милиарда евро или повече от 7,6 милиона евро.
Концесионерът ще има ангажимент да изгради трети терминал на летището, което трябва да се случи през първите 10 години от избирането му. Също така неговите общи инвестиции трябва да бъдат минимум 600 милиона евро.
От друга страна възнагражденията, които ще получава всяка една година от срока на концесията, трябва да бъдат в размер на не по-малко от 15 милиона лева без ДДС или 10% от общия размер на общите приходи от всички дейности.
Бъдещият концесионер на летище "София" - който и да е той - ще трябва да изгради и нов пътнически терминал.
Летище "Мюнхен" и фонда Meridiam
Кандидатът-победител е летище "Мюнхен", заедно с основания през 2005 година френски фонд Meridiam. Миналата година летището отчете продажби от над €1,5 милиарда за първи път в историята си.
Добави коментар