British Airways с глоба от 240 млн. долара за компроментирани данни на клиенти

10:06, 08 юли 19 / Свят 25 1227 Шрифт:
Topnovini Автор: Topnovini

Офисът на комисаря по информационните технологии е наложил глоба от 189 милиона британски лири (209 млн. евро, 240 млн. долара) на „Бритиш Еъруейс“ по силата на Закона за защита на данните в Обединеното кралство, след като данни от картите на повече от 380 000 клиенти бяха компрометирани след кибератака.

Новината идва след като хакери откраднаха лична и финансовата информация на хиляди клиенти от уебсайта и приложението на компанията през 2018 година, предаде Спутник.

Ръководителят на „Бритиш Еъруейс“ Алекс Круз заяви, че компанията е "изненадана и разочарована" от първоначалното решение.

"Бритиш Еъруейс“ реагираха бързо на престъпното деяние с кражба на данните на клиентите. Не открихме доказателства за измама/измама по сметки, свързани с кражбата. Извиняваме се на нашите клиенти за неудобството, причинено от това събитие", каза Круз.

Според Уили Уолш, изпълнителен директор на IAG, притежаваща компанията, заяви, че авиокомпанията ще обжалва наказанието, което може да струва 1,5% от световния оборот на „Бритш Еъруейс“ за финансовата година.

"Възнамеряваме да предприемем всички подходящи стъпки, за да защитим позицията на авиокомпанията твърдо, включително да отправим всички необходими жалби", отбеляза той.

Компанията се е обърнала към полицията само 16 дни след началото на хакерската атака - на 5 септември 2018 г. Според докладите, престъпниците може да са откраднали данни, включващи банкови сметки на клиенти, имейл адреси и информация за плащане с карти - включително номера, срок на годност и в някои случаи техните персонални кодове за достъп.

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама