Нощният транспорт в столицата остава непроменен

12:00, 01 юли 19 / Общество 25 329 Topnovini
1
2
3
4
5

Предлагаме на Столична община услугата нощен транспорт да се предоставя от частни лица.

Това каза президентът на КТ „Подкрепа“ инж. Димитър Манолов след среща в Столична община във връзка със заплатите на шофьорите от градския транспорт, предаде ,,Фокус".

Инж. Манолов заяви, че на срещата е било отчетено, че проблемът с различието в заплащането в електро- и автотранспорта е почти преодолян.

Фандъкова предлага споразумение за увеличаване на заплатите на шофьорите от градския транспорт

„Говорихме и по темата за нощния транспорт в София. От данните, които днес получихме, излиза следното – един автобус нощно време вози по 20 души. А средните разходи за превозване на един са около 10 лв. От друга страна обаче, тази дейност се извършва от хора, които полагат извънреден и нощен труд, за да возят по 20 души нощно време.

Това ми напомня за историята на Мария-Антоанета – за едни няма хляб, за други има пасти. И при недостига на шофьори ми се струва, че това е не просто луксозна услуга, а разхищение. Затова предлагаме на общината да предостави тази услуга на частни лица, а не за сметка на работещите в столичния транспорт“, обясни той.

Обсъждат програма за увеличение на заплатите в градския транспорт в София

Инж. Манолов обясни, че това може да става в други европейски столици, но за София е разхищение на средства и труд.

Към момента не предвиждаме промяна в нощния транспорт.

Това беше отговорът на столичния кмет Йорданка Фандъкова след среща със синдикатите във връзка със заплатите на шофьорите от градския транспорт.

„По отношение на нощния транспорт не сме постигнали съгласие със синдикатите. Въвеждането на нощния транспорт беше стъпка към подобряването на условията в града. Факт е, че разходите са много, но предстои тепърва да мислим. Ще продължим да разсъждаваме по тази тема, към момента не предвиждаме някаква промяна“, обясни Фандъкова.

КНСБ иска поне 10% ежегоден ръст на заплатите в столичния транспорт

Тя посочи, че за 5 години е постигнат изключително сериозен напредък по отношение на модернизацията на градския транспорт. „Много средства са вложени - и от Европа, и от Общината. В момента недостигът в електро- и автотранспорта е по над 100 водачи във всяко едно от дружествата – т.е. над 200 души. В системата на „Метрополитен“ няма недостиг, служителите там не полагат извънреден труд“, обясни Фандъкова.

Кметът на София коментира и търга за къщата на Яворов, като посочи, че се търсят варианти Общината да придобие сградата. „Нашата стратегия е успешна. Все още проучваме въпроса“, обясни тя. По думите ѝ все още не е ясно обаче дали Общината ще участва в следващия търг.

За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.

Най-нови Най-четени Най-коментирани