Нови услуги: Чат със служителите в администрацията ще бори бавното обслужване

12:30, 20 юни 19 / Общество 25 398 Topnovini
1

Чат със служителите на администрацията и автоматично отговаряне на запитвания или така наречения чат бот са новите услуги, които правителството иска да въведе в различните видове администрация у нас.

Целта е гражданите да имат повече възможности да сигнализират за лошо обслужване или за нередности, когато получават дадена услуга в държавна или общинска институция.

"В чат бота не участват служители. Tова е виртуален асистент. А при чата - всяка една администрация и всеки служител може да се справи", обясни координаторът на проекта Алеко Джилджов.

Подготвят нови задължителни стандарти за административно обслужване в цялата страна

До няколко месеца ще бъдат подготвени и нови стандарти за административно обслужване, които ще заместят въведените преди 13 години стандарти. Това стана ясно по време на конференция в рамките на проект с европейско финансиране, реализиран от централната администрация на правителството.

Част от проекта е проведеното преди месец проучване по метода "Таен клиент" за обслужването в 13 администрации. То показва, че най-дълго се чака в столичния КАТ при смяна на шофьорска книжка - цялата процедура отнема около 6 часа.

Тайни клиенти ще следят гишета на държавните чиновници за нарушения

„Администрацията трябва да комуникира, да използва всички форми, а не да чака жалби“, Джилджов. Според него обратната връзка, която администрацията събира в момента, е силно ограничена.

 

За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.

Най-нови Най-четени Най-коментирани