С какво да се храним, за да свалим високото кръвно?

17:40, 04 юни 19 / Здраве 25 1418 Topnovini
1

Ако не се лекува, високото кръвно налягане може да доведе до животозастрашаващи усложнения. За понижаване на риска хората могат да променят начина си на живот или хранене. Една от промените, препоръчвана от експерти, е в менюто да присъстват определени храни, пише вестник "Дейли експрес", цитиран от БТА.

Кои са те разкрива диетоложката Бет Миъртънс:

Зеленчуци

Редовната консумация на 4-5 порции зеленчуци се свързва с понижен риск от високо кръвно налягане.

"Наблягайте на разнообразието и избирайте зеленчуци с различни цветове, които осигуряват различни хранителни вещества", съветва специалистката от Dietitian and Heart Foundation.

Плодове

Плодовете са богат източник на калий, магнезий и фибри. Полезни са както пресните, така и замразените. Отлична следобедна закуска са шепа плодове с йогурт или ядки.

Пълнозърнести храни

Редовната консумация на богати на фибри храни като кафяв ориз, пълнозърнеста паста, пълнозърнест хляб, овесени ядки, се свързва с по-добро здраве на сърцето и с 30 процента по-нисък риск от смъртност от сърдечносъдови заболявания.

Бет Миъртънс съветва да се следи размерът на порциите, тъй като с пълнозърнестите храни може да се прекали. Ако порцията изглежда малка, към нея е препоръчително да се прибавят повече зеленчуци.

Нискомаслени млечни продукти

Комбинирането на зеленчуци, плодове и пълнозърнести храни с нискомаслени млечни продукти - мляко, йогурт, сирене, се свързва с по-големи ползи срещу повишено кръвно налягане, отколкото увеличеният прием само на плодове и зеленчуци.

"Изберете нискомаслено мляко или йогурт без вкусови добавки и ги съчетайте с пълнозърнест продукт, например овесени ядки, дребни безкостилкови плодове и ядки, и вече имате рецепта за успех. Отлична сутрешна или следобедна закуска са също пълнозърнестите крекери, гарнирани с домат или авокадо", казва диетоложката.

Ядки и семена

Ядките и семената са богати на ненаситени мазнини, протеини, витамини и минерали, и са неизменна част от здравословното и балансирано хранене. Бет Миъртънс препоръчва те да присъстват във всекидневното меню, като съветът на диетоложката е да се избягват осолените и подсладените ядки и семена.

Ключови думи

За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.

Най-нови Най-четени Най-коментирани

Анкета

Ще гласувате ли на предстоящите избори?

Всички анкети

Моля, изберете един от посочените отговори

Резултати 185 гласа

Гласуването за дадена анкета е възможно веднъж на всеки 24 часа.