Нощният транспорт в София стартира точно преди една година и към момента 144 хил. пътници са ползвали тази услуга. Четири линии с обща пресечна точка в центъра на града осъществяват връзка с по-отдалечените райони на столицата. Нощните линии са най-предпочитани петък срещу събота и събота срещу неделя, което е разбираемо и естествено. Хубаво е, че градът вече разпознава и свиква с тази услуга.
„Градът се променя и транспортната услуга трябва да отговаря на тази промяна. Нощният транспорт е нов за столицата ни, но чрез него се подобрява цялостната услуга, която ние предлагаме. Той е една добра алтернатива на придвижване в по-късните часове на денонощието. Към момента нощните линии са четири и по тях работят общо 14 автобуса, като интервалите на движение са 40 минути. Всяка от линиите може да бъде използвана от 150 пътници на час. Фактът, че към момента 144 000 пътници са го избрали означава, че той вече е разпознаваем за София като възможност за придвижване.“, казва изпълнителният директор на ЦГМ Христиан Петров.
През последната година ЦГМ наблюдава ежедневно пътникопотока по линиите. Данните показват, че най-натоварената линия е N2, която обслужва кварталите „Обеля“ и „Студентски град“. От всички над 144 хиляди пътници, 57 хил. са били пътници по маршрута на N2. Това са данни от април миналата година до края на март 2019 г. И към момента се следи постоянно потокът и натовареността, защото това е един все още експериментален период на нощния транспорт.
„В рамките на тази една година за наша радост няма сериозни инциденти. Във всяко едно превозно средство има осигурено присъствие на кондуктор и неговата функция е и да продава превозни документи. Ще напомня, че нощният билет, който е на цена от 2 лв. и дава право да се използва неограничено целия транспорт в рамките на нощта. Така че има двама души на служба в нощния транспорт – шофьор и кондуктор. Засега нямаме регистрирани инциденти и наистина се радваме от този факт.“, допълва Христиан Петров.
В момента с картата за нощния превоз срещу 2 лева може да се пътува неограничено в рамките на този транспорт. Столичната община взе решение да продължи експеримента с този тип транспортна услуга и в момента в ЦГМ се работи върху различни опции той да се превърне в още по-привлекателен за пътниците. ЦГМ изгражда и система за таксуване, която ще позволи много по-голяма гъвкавост във въвеждането на нови превозни документи. Столичани и гостите на София трябва да имат предвид, че към момента метрото не може да бъде включено в схемата за нощен транспорт. Защото от 00.30 ч. до 4.30 ч. метрото е в сервизен режим, което е изключително важно за сигурността на цялостната инсталация.
Всеки град има своите специфики и например град като Париж с неговите размери предлага един вид услуга. Специалистите от ЦГМ следят внимателно какво прави в други големи европейски градове и по какъв начин се организира както нощният транспорт, така и новостите, които могат да се взаимстват за дневния транспорт. Всички градове членуват в една асоциация, където обменят идеи и коментират какво се случва. Всеки, който е ползвал нощният транспорт в София, знае, че той стартира от една точка в центъра на града и е брандиран по малко по-различен начин от другите услуги, които ЦГМ предлага. Има достатъчно спирки по маршрутите, има и светещи нощни табели.
Като една допълнителна алтернатива за удобство на гражданите, от ЦГМ се надяват, че със затоплянето на времето нощните линии в София ще предизвикат по-голям интерес сред пътниците.
Добави коментар