Използването на слушалки вреди на слуха

09:00, 21 апр 19 25 1257 Шрифт:
Topnovini Автор: Topnovini

Използваме ги всеки ден, понякога те са задължителни, например докато шофираме. Когато не разполагаме с тях, ги взимаме от приятел без да ги почистим преди или след употреба. Децата постоянно ги държат в ушите си – слушат музика, гледат филми, говорят с приятели или играят игри. Безразборната употреба на слушалки може да предизвика проблеми. Те започват с остра болка в ухото и могат да причинят частична загуба на слуха. Как да ги ползваме правилно и какви опасности крият за здравето ни, разказа пред Bulgaria ON AIR проф. Стефан Лолов.

„Най-опасни са слушалките, с които слушаме най-силен звук. Това не зависи толкова от форм фактора на слушалките. Като цяло няма строга граница на силата на звука, която уврежда слуха, но се приема, че всеки, който е над 80 децибела, уврежда“, заяви УНГ специалистът.

Според една директива, вносителите на мобилни устройства в Европа трябва да ограничават силата на звука хардуерно.

Има причина, поради която някои хора искат да увеличат звука на телефона си. Ние чуваме добре в определени граници, но има фактор, който не отчитаме, и това е околният шум, каза още професорът и уточни, че за да възприемем полезната информация, тя трябва да надскочи шума в определена степен.

Расте процентът на хората, които имат оплаквания след използването на слушалки. При някои има по-голяма устойчивост на силни звуци наследствено, обясни проф. Лолов.

Според специалиста, слушалките имат три основни вреди – силният звук уврежда слуха, пренасят инфекции, формата и размерът им може да са неудобни за ушната мида.

„Голямата сила на звука води до увреждане основно на вътрешното ухо, смяната на слушалки между хората води до инфекции на канала на ухото, а самата форма и твърдостта на материала, от който са направени слушалките води до краткотрайна болка“, коментира още той.

Добави коментар

Моля попълнете вашето име.
Top Novini logo Моля изчакайте, вашият коментар се публикува
Send successful Вашият коментар беше успешно публикуван.

Реклама