Инструктори искат препоръчителна такса и повече часове за кормуване

17:10, 14 апр 19 / Общество Сподели в: 25 344 Topnovini Автор: Topnovini
1

Държавата да разработи препоръчителна такса за шофьорските курсове и да бъдат увеличени часовете за кормуване в реални условия, настояват от Съюза на преподавателите по авто-мото подготовка след заседание на УС на територията на Старозагорска област през уикенда.

По думите на  председателя на УС на организацията, инж. Йонко Иванов в момента голяма част от часовете за кормуване отива за подготовка по улиците на населените места, а не по магистралите и по бързите пътища, където на практика стават повечето произшествие с ранени и загинали.

Себестойността на един учебен час, която сега е между 20 и 30 лв., се запазва, но се променя броят на часовете. Инструкторите смятат, че сегашните 31 часа по практика за най-масовата категория Б - любители шофьори, са малко, те ще се вдигнат до 40-50 часа за курс, най-вероятно - 44 часа.

"Занапред ще се наблегне на шофирането на магистрала и в тапи - ситуации, за които днешните водачи не са подготвени. Трябват повече часове за междуградско шофиране, както и за нощно шофиране, което сега не е задължително. Практиката днес е масово инструкторите да учат курсистите си само по маршрутите, където се провеждат изпитите", смята Иванов.

В същото време часовете по теория могат да бъдат намалени от 40 на 20-28 часа, тъй като сега се учели ненужни неща като устройството на автомобила или административните мерки срещу нарушенията.

От СПАМП настояват за въвеждането на обучение по пътна безопасност през целия живот, като на 10 години и при подмяна на свидетелствата водачите преминават през опреснителен курс от по 90 минути, за които да плаща държавата.

Като „измиване на ръцете“ от отговорните за състоянието на магистралите  фактори окачестви наслаганите наскоро по трасето на АМ „Тракия“ ограничителни знаци за скорост от 90 км /час в отсечки от по 33 км. Инж. Йонко Иванов е против изпитите на сега съществуващите полигони, които не отговарят на никакви изисквания и напомни че във всички страни от ЕС с изключение на България държавите са финансирали създаването на модерни полигони с реално пресъздаване на опасностите.

„Няма нужда от наизустяване на отделни правила или технически характеристики, а от обучение в реална обстановка. Нека МВР не пишат актове за т.нар. „несъобразена скорост“, а да направят най-после анализ за причините, водещи до тежки катастрофи при завой на пътя.“, настоя председателят на УС на СПАМП.Предложенията на инструкторите ще бъдат предоставени на създадената работна група към МОТ за  промени в  обучението.

От сдружението на автоинструкторите напомнят, че  приетата директива на ЕС предвижда до 2030 година броят на жертвите по пътищата да бъде намален с 30 на сто, а до 2050-а те да бъдат сведени до нула.

Сподели в:

За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.

Най-нови Най-четени Най-коментирани